Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rem defect autorijden: Wat moet je doen als je 120 km p/u rijdt in een personenauto en de rem opeens niet meer functioneert?

Je neemt een afrit op de snelweg, nadert de stoplichten die opeens op rood gaan en je probeert af te remmen. Rempedaal werkt niet meer. Auto rijdt keihard door.
Welke actie moet je nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Terugschalen naar een lagere versnelling. Bij meer ruimte van de 5 naar de 4 en zo verder. Anders meteen naar de 2. Plus handrem voorzichtig aantrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Handrem, als die nog wel remt ..
En anders alles ontwijken en hopen dat je zo snel mogelijk stil komt te staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De handrem aantrekken, en als die het ook niet meer doet; tegen iets aanrijden wat niet te duur is...
En bij voorkeur ook een beetje meegeeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet zeggen dat je dan echt een probleem hebt. Vooral toeteren misschien kan je zo de aan dacht trekken en gaan mensen wel voor je remmen zodat je door kan rijden. En als je niet op de gas drukt mindert je snelheid ook. Laat je uitrollen en dan stop je vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat hierboven al werd gezegd. zoveel mogelijk afremmen op de motor, door steeds een versnelling lager te gaan. handrem aantrekken en bij een lagere snelheid in de berm gaan rijden. of tegen die hectometerpaaltjes aan rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst 1 kant op sturen, en dan supersnel de andere kant opsturen, zodat je gaat koprollen.
Zoiets zal je gewoonlijk zonder problemen overleven. Beter als een frontale botsing maken tegen iets.

Toegevoegd na 1 uur:
In zijn achteruit zetten kan ook helpen. Wat interesseert jou die motor nu, op zo'n moment ;)
Hoewel, de meeste moderne wagens zijn daar wel tegen beveiligd.
Maar je zou het ook in zijn vrij kunnen zetten, dan zal hij iets langzamer gaan. Maar dan verlies je weer controle over de wagen, dus dat zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BIDDEN !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergeet dan ook niet op je knipperlichten aan te zetten en te toeteren als er gevaar dreigt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de motor afremmen,handrem gebruiken en als je de mogelijkheid hebt proberen te slingeren,dat remt ook af.
Misschien een hele rare vergelijking maar bij Ter labd,ter zee en in de lucht deden de kandidaten ook slingeren met hun gebouwde voertuig om af te remmen.
Mensen die het programma kennen snappen denk ik wel wat ik bedoel :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tips:
- Zet nooit de motor uit want anders valt hij op het slot
- Zet je waarschuwingslichten aan
- Ga zigzaggend rijden om frictie te creëren
- Ga NIET naar een andere versnelling en zorg dat hij niet afslaat
- Probeer tegen bijv vangrail aan te rijden of als je de kans krijgt om bergopwaarts te gaan.
- Blijf ten alle tijden kalm. Onder een snelheid van 30 km/h ben je al snel te redden door airbag en kreukelzone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing