Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn gegevens over een APK keuring voor iedere garage op te vragen?

Mijn auto is afgekeurd voor de APK. Ik heb het er even bij gelaten (hoge kosten - oude auto) en heb dus niets laten repareren. Over 6 weken moet de auto uiterlijk (goed)gekeurd zijn.

Als ik over een maand mijn auto bij een ANDER autobedrijf opnieuw voor een APK aanbiedt, kan dit bedrijf dan zien dat mijn auto in april niet door de keuring heen kwam? En kunnen ze dan ook zien op welke punten mijn auto dan in april is afgekeurd?

Toegevoegd na 23 uur:
Allemaal bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit kan alleen als uw Garagebedrijf de auto officieel heeft afgekeurd en deze ook als zodanig heeft doorgestuurd naar het rdw. Zolang de auto enkel geschouwd is is dit alleen intern na te zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

M'n vriend is APK keurmeester en die vertelde mij dat alles nu geregistreerd staat.. Dat komt omdat de APK keuring via het rdw gaat en iedere keurmeester moet in dat systeem. Daarnaast is het zo dat zodra een keurmeester een auto afmeldt die niet goedgekeurd had mogen worden er hele vervelende consequenties aanhangen voor hem. Waarschijnlijk vind je geen 1 keurmeester die het voor je doet.. (steekproeven en een puntensysteem maar dat is voor een andere vraag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is te zien en veel bedrijven willen niet in andermans vaarwater gaan zitten en zullen je weigeren de auto op nieuw te keuren. Ik heb dit ook een keer gehad en mijn auto zou op 600 euro onkosten komen voor hij door de keuring heen kwam. Ik vond gelukkig wel een ander bedrijf die mijn auto wilde keuren en toen was ik inclusief keuring en onderdelen 80 euro kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing