Lelijke kras op mijn auto. Hoe pak ik dat aan?
Geen idee hoe het is gekomen, maar ik zit met een lelijke kras op mijn auto. Ook behoorlijk diep. Ben er niet voor verzekerd. Ik overweeg het te laten repareren. Als het 600 Euro kost doe ik het niet, en bij 150 Euro mogelijk wel. Ik kan langs een paar schadebedrijven gaan, en een offerte vragen, maar hoe pak ik dat aan? Iemand die er 100 Euro voor vraagt, gooit er misschien alleen een lik verf over, en iemand die 400 Euro vraagt, repareert het zo, dat je er niets meer van ziet. Kun je een bepaalde garantie vragen, en hoe doe je dat? Zijn er keurmerken voor dit soort bedrijven? Moet ik ergens anders op letten? En heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
http://autokrassen.nl/index_flash.html
Alle adviezen zeer welkom.
Ik werk zelf in de autoschade (al 22 jaar) ,en een kras moet gewoon weggeschuurd worden, dan in de filler (grondverf) weer schuren en afplakken en spuiten.
Wat je op die site ziet is eigenlijk hetzelfde als Tell-Sell enz, het is eigenlijk te mooi voor woorden! De prijs is afhankelijk waar de kras zit, en of het een metallic of een uni-kleur is
Wel handig dat jij er verstand van hebt. Het is metallic. Kras zit aan de achterzijkant, bij de tankdop. 30 cm lang, en eigenlijk meerder krassen bovenelkaar. Auto is grijs en de krassen zijn nu wit. Op afstand zie je het niet, maar dichtbij is het een vreselijk lelijk gezicht. Wat gaat het kosten, wat jij allemaal opnoemt? Ben ik al gauw een paar honderd Euro kwijt lijkt me. Werk je bij Opel? Heb 26 jaar Opel gereden, en nu een hyundai gekocht, bij de opel-dealer, 2 jaar geleden.
Je kan ervoor kiezen om niet uit te laten spuiten, maar dat is voor eigen risico..
Dit kost idd wel een hoop geld, maar dan gebeurd het ook goed en zie je er niks meer van.
Ik heb van autokrassen.nl al een paar klanten gehad die het niet mooi vonden en het alsnog "normaal" lieten repareren ( dan is het helemaal een dure grap)
Bedenk ook dat autoschadebedrijven alle kleuren zelf kunnen mengen, autokrassen.nl heeft geen mengmachine voor verf, en maakt een benadering van de kleur.
Ik zou een vestiging als Care niet aanbevelen, dat zijn "autoschadefabrieken" en daar word rauw gewerkt omdat ze er héél veel in de week klaar moeten stampen.
Zoek gewoon een plaatselijk autoschadebedrijf,deze tijd is het stil in de autoschade, dus doe een beetje "zielig" en ze zullen de klus graag willen voor een leuke prijs.
Nee ik werk niet bij Opel, maar ben met opel grootgebracht en ik heb een kadettje van 40 jaar oud voor de hobby :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.