Mijn ouders hebben een restaurant. Deze beschikt over eigen parkeerplaatsen. Nu is mijn auto weggespleept omdat het de openbare weg is kan dit zomaar?
De parkeerplaatsen is eigendom van de huurbaas. Hierop staat mijn geimporteerde duitse auto. Nu is het zo dat ik nog steeds wacht op de kentekenbewijs van de RDW en door de trage werkwijze van de belastingdienst. Nu heeft de politie mijn auto weggesleept omdat mijn auto valse kentekenplaten heeft(klopt niet want het zijn tijdelijke kentekenplaten) Omdat de auto lange tijd daar stil stond op de openbare weg.
Ze hebben niet eens naar mijn papieren gekeken van de auto. Ik werd ter plekke aangehouden en moest maar op het bureau uitleggen en gingen ze daar pas alles onderzoeken.
Kan dit zomaar. Want de auto staat op onze eigen parkeerplaats en bij wie kan ik de sleepkosten verhalen?
Toegevoegd na 8 uur:
Vandaag is de auto vrijgegeven door hulpofficier van justitie.
Ik wil dus weten of de politie juist heeft gehandeld.
Ze hebben ter plekke niet naar mijn papieren gekeken. En vervolgens werd ik aangehouden. Daarnaast moet ik in een cel gaan zitten.
Ik werd dus behandeld als een crimineel.
De autopapieren waren geldig. En zijn afgegeven door de duitse autoriteiten. De politie heeft hiervan niets terug kunnen vinden zeggen ze.
Nu wil ik weten wat ik nog kan doen. Ze hebben volgens mij niet eens de duitse autoriteiten gebeld of deze papieren zijn afgegeven. Ze hebben alleen in hun systeem gekeken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.