Wat is een goede en goedkope auto qua onderhoud?
Binnenkort krijg ik wat spaargeld, ergens tussen de 10.000 en de 14.000 euro en ik wil daarvoor graag in ieder geval een auto'tje voor kopen (en liefst zoveel mogelijk overhouden voor andere dingen).
Nou is het wel zo dat mijn maandinkomen érg laag is, dus de auto kan niet het volle bedrag kosten, want daarmee wil ik ook de komende jaren grotendeels de onkosten kunnen betalen. (Over een aantal jaar is mijn maandinkomen hopelijk wat hoger)
Het moet sowieso een klein autotje zijn ivm belasting en verbruik, maar ik weet niet of ik een nieuwe moet kopen, of 2e hands, extra geld uitgeven voor een co2 zuinige auto zodat ik belastingvrij kan rijden, of bij de aankoop geld kan besparen voor een "normale" auto. Ook moet het dus een auto zijn die goedkoop is aan brandstof, onderhoud en verzekering en alle andere mogelijke bijkomende kosten.
Een ander probleem is dat de auto voor mij en m'n moeder is, en mijn moeder is gehandicapt, dus er moet een (opgeklapte) rolstoel achterin kunnen. Voor wie die dingen niet goed ken, het is ongeveer een blok van 40x80x80cm geloof ik. Het kan natuurlijk met de achterstoelen opgeklapt maar ik wil liefst ook dat er meerdere mensen mee kunnen, dus liever niet stoelen opklappen.
En ik wil persoonlijk het liefst een 5-deurs auto.
Wie kan mij hiermee helpen?