Kan een bekeuring en een wegsleepboete op naam van bestuurder die zonder toestemming eigenaar de auto gebruikt gezet worden?
Hallo, ik verblijf momenteel 3 maanden in Amerika.
Drie weken geleden kreeg ik bericht dat er een bekeuring was binnengekomen van november.. terwijl ik hier was.
Iemand.. een zogenaamde vriend, heeft mijn auto zonder toestemming gebruikt toen ik weg was. Deze persoon had nog een reservesleutel thuis van een half jaar geleden toen hij mij auto wel een keer mocht lenen. Dat was nu zeker niet het geval ik heb mijn auto niet uitgeleend hij heeft zonder toestemming die extra sleutel gebruikt.
Boete 166 euro..door rood licht rijden.
Ik heb vanuit hier direct geprobeerd die sleutel terug te halen via anderen en dat is helaas niet op tijd gelukt.
Anderhalve week later hoorde ik dat mn auto was weggesleept en al 4 dagen bij stadstoezicht stond, en ja dat kost 58 euro per 12 uur.
Inmiddels heb ik de auto terug een goede vriend heeft m voor me opgehaald en ik heb zelf de kosten betaald.
De ,,dief" laat natuurlijk niets van zich horen.
Lange vraag maar weet iemand of ik al deze boetes etc op naam van de persoon kan over laten zetten?
Ik heb gegevens van hem en bewijs dat ik in amerika was.
Verder heb ik ook email waarin ik de sleutel terugvraag voordat ie is weggesleept en aan mijn vriend uit leg dat het gebruiken zonder mijn toestemming is geweest.
Ik hoop dat ik iets kan doen dit is niet eerlijk, hij heeft mn auto gestolen en dat kost mij nu geld.
Alvast bedankt voor de tips.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.