Wat doe je als tijdens sneeuwval en autorijden er ijsvorming ontstaat op je ruitenwissers en daardoor het zicht verminderd?
Je kunt ook voorlopig niet stoppen!
Ruitensproeiers met anti vries heeft geen nut gehad.
De ijsvorming is aan het begin en het einde van de ruitenwisser ontstaan, waardoor de wisser niet meer het raam schoonveegt.
Toegevoegd na 1 uur:
Als je moet stoppen op de snelweg, vanwege bijvoorbeeld dat de motor uitvalt, dan is het advies om in de auto te blijven zitten totdat er hulpdiensten zijn gekomen. Zodra je uitstapt kan dat een gevaar zijn voor je eigen leven.
Dus midden op de snelweg even stoppen om je ruitenwisser van het ijs te ontdoen, is een gevaar voor je leven. En niet alleen voor jou leven natuurlijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat hierdoor hele kettingbotsingen ontstaan. zeker met gladheid.
In mijn situatie zat ik op een provinciale weg. Precies op een punt waar je een tijdlang niet kunt stoppen.
Ik had gehoopt dat de politie mij zou kunnen helpen. Zij zijn immers in staat om beter de veiligheid te waarborgen. Helaas er was geen politie in zicht, waarschijnlijk aan een warme chocomel met slagroom en een appelgebak erbij.
Het was gelukkig niet zo erg dat ik helemaal niets meer kon zien en ik was ook blij dat ik bijna bij mijn eindbestemming aan was komen. Als ik wat siroop had meegenomen had ik een slush kunnen drinken :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.