Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je 't panorama-dak van een Peugeot 206 Roland Garros er ook af halen zodat je (half)open kan rijden?

Er staat wel bij: schuifdak.
Ik weet dat onder 't panorama-dak de zonwering/bedekking electrisch weggeschoven kan worden. Maar dat 't glazen dak zelf weggeschoven kan worden, dat lijkt me onmogelijk?

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Peugeot/206/2ZZV8/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&trefwoord=roland%20garros&merken=peugeot&modellen=206&vanBouwjaar=2001&totBouwjaar=2001&postcode=8431EN&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&facet_model=206&facet_make=peugeot&paginaNummer=1&total=7&pos=4

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat zal niet gaan, een schuifdak (de naam zegt het al), schuift open of dicht en is bevestigd in geleiderails. Wil je echt "open"rijden, dan zul je moeten zoeken op cabrio (van cabriolet). Panoramadak wil alleen maar zeggen dat het dak van glas is, dat je er dus doorheen kunt kijken. Als er staat schuifdak, kun je er niet doorheen kijken. Er zijn ook vaste panoramadaken, dus kun je er wel doorheen kijken, maar niet open schuiven. Dan heb je nog de "softtops" en de "hardtops". Hierbij kun je wel open rijden, want het zijn cabriolets, waarbij softtop de linnen kap is, die je open kan klappen (handmatig of elektrisch) en de hardtop (de vaste dichte kap die de sofftop vervangt), voor de wintermaanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat dak zelf gaat er niet af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Jammer. Heb je er eentje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar vrienden hebben er één gehad. Wel heb ik een tijd de 206 CC Roland Garros gereden. Als je graag met open dakje wilt kunnen rijden, kan ik die echt aanraden, erg fijne auto.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding