Kan het kwaad dat er op mijn dashboard het reparatietekentje gaat branden (zie toelichting)?
Ik heb gisteren pech gehad met mijn wagen. Het oliedruklichtje op mijn dashboard ging branden, Direct de wagen aan de kant gezet en de ANWB gebeld. Heeft de wagen geinspecteerden kwam tot de conclusie dat het om de koelvloeistof ging. De olie was in orde. Hij heeft wat stekkertjes losgehaald en daarna de wagen weer gestart en toen was het oliedruklampje weg, maar het lampje van de uitlaatgaswaarschuwing brande nu. Volgens hem kon dit geen kwaad en aangezien we langs de drukke A15 stonden vond hij het verstandiger de wagen eerst veilig te zetten. Zelf gereden en op een parkeerplaats heeft de ANWB mijn wagen bekeken en er was niets aan de hand (wel koelvloeistof bijvullen dus). Nu zag ik toen ik vanochtend wagen wilde starten het "reparatietekentje" voor 2 seconden branden. Tijdens het rijden geen spoor meer van te zien en de wagen rijdt gewoon goed nu. Kan dat reparatietekentje kwaad? Ik heb de wagen pas 2 weken en ik heb er nooit op gelet of dit nu wel of niet brandde.
Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om een VW polo uit 2003. Het "reparatietekentje" zit rechtonder in mijn dashboard bij de dagteller en is een digitaal tekentje, dus heeft geen kleurtje van belangrijkheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.