Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke auto van 2001 haalt 225km/h en zijn te vinden onder de €3000?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

ik heb met mijn toyota corolla 205 gehaalt en toen het gas losgelaten, was best eng haha (mietje he)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk eens op duitse auto sites, staan nu vaker mitsubischi galant 6 cilinder 2.4 liter auto's. maar 3000 euro haal je niet moet je toch eerder aan 4000 euro denken. heb 's nachts eens 215 kmh gereden in Duitsland, is echt heftig, boven de 200 gaat het echt heel anders eraan toe. veel succes en plezier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef mij één reden waarom het verantwoord zou zijn om 225 km/u te rijden. Want ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan erg zeker moet zijn van de wegligging van je auto. Want 225 km/u is hard genoeg om te vliegen...

In een ver verleden heb ik ooit eens 170 (op de teller) gereden met een Mondeo en eens 190 met de BMW 724i van mijn vader. Dit kun je wellicht doen als het erg rustig is op de weg. Maar wees je er van bewust dat als het fout gaat -en één steentje op, of een hobbeltje in de weg is hiervoor voldoende- dat het dan ook goed fout gaat...

En daarbij red je het nooit om op tijd te anticiperen op het overige verkeer met die snelheid. Je hebt 128 meter nodig om te reageren. En dan nog eens 83 meter om door hard te remmen om je snelheid aan te passen naar 120 km/u. Voor de snelwegen in Nederland is het overigens volstrekt onverantwoordelijk om harder te rijden dan 140 km/u...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor die prijs kun je beter een auto kopen die de volgende apk nog haalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom maar 225 km/ h? Kun je niet beter dan op vermogen zoeken, acceleratie lijkt mij toch wat belangrijker, en trekkracht / soeplesse van de motor.

Maar goed, alles van Citroen met die V6 motor erin, Renault ook, wat dikke VW's met hele hoge kilometerstanden, vast ook wel ergens een BMW te vinden voor dat geld etc. Cadillac STS met V8... ook leuk?

Als je perse 3 mille wilt uitgeven en je zoekt een snelle auto moet je ook nog wat geld achter de hand houden voor onderhoud. 4 banden kunnen zo 600 tot 1000 euro kosten, ze moeten namelijk die snelheid aankunnen. Reken op 2 mille extra onderhoud.

Als je dat niet doet kom je jezelf nog wel tegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Opel omega V6, die zijn betaalbaar, betrouwbaar en hebben het juiste vermogen.

Van franse wagens ben ik niet zo'n grote fan, persoonlijk heb slechte ervaringen met de techniek, en dan vooral het vervangen ervan = duur.

Maar er zijn ook zat kleinere auto's die dat kunnen halen, bijv. GTi, GSi, CRX, etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing