Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik reisgeld terug krijgen van de NS?

We hadden vertraging van 2 uur. Maar ik heb de kortingskaart van mijn zoon gebruikt en geld moet naar mijn rekening. Tevens zijn de kaartjes niet gestempeld. Zijn dit redenen om geen geld terug te krijgen? En hoeveel krijg ik terug, 100 procent of de helft (ivm de kortingskaart)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
957
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kaartjes zijn niet gestempeld? Hoe weet de ns dan dat je inderdaad vertraging had?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ja moet de datum invullen op het formulier. Gewoon vergeten te stempelen, reis niet zo vaak met de trein.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet zeker proberen om je geld terug te krijgen maar om een teleurstelling te voorkomen zou ik er van uit gaan dat je niks krijgt. Ik heb zelf een aantal jaar op een druk traject gereisd en we hebben van alles meegemaakt (tja ns he). Vertragingen, uitval, storingen noem maar op. Meerdere malen hebben we geprobeerd ons geld hier voor terug te krijgen maar telkens werd het afgewezen omdat er sprake was van 'overmacht'. Bij overmacht schijnen ze niks te hoeven betalen. Maar goed, dit was mijn ervaring misschien zijn de regels wat versoepeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk even op deze link:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/service/geld-terug-bij-vertraging/wanneer-vergoeding

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet wat voor een kortingkaart je zoon heeft, maar bijgevoegd het overzicht van het te vergoeden deel:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je ook dat er geen geldigheidsdatum op de kaartjes staat, of had je een dagkaartje? Als dat eerste het geval is, krijg je niks terug want dan ben je zelf fout.

Als dat tweede het geval is en de conducteur is niet langs geweest, kun je gewoon claimen via het formulier. Het kan ff duren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding