Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Valt het weer in Tunesie erg tegen in januari?

Ik verwacht geen 30 graden ofzo maar 20-25 zou lekker zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
869

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Tunesie heeft warme zomers en milde winters. De gemiddelde middag-maandtemperatuur in graden Celcius is: januari: 16"

Voor 20-25 graden moet je tot april/mei wachten.

Bedenk wel: dit gaat om gemiddelde temperaturen, als je de woestijn in gaat zal het (overdag) warmer zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben nog nooit in Tunesië geweest, maar ik denk, dat er veel verschil is tussen de kust en het binnenland. Aan de Middellandse Zee heb je milde maar regenrijke winters. Mij lijkt, dat ver in het binnenland er een woestijnklimaat heerst met veelal droog weer, in de winter overdag warm en in de nacht koud. Ik denk, dat je beter naar de Canarische Eilanden of Madeira kunt gaan. Of naar Gambia of de Kaapverdische Eilanden. Tussen de Sahara en het tropisch regenwoud heb je een gebied waar het in de winter droog en warm is. Ik was ook eens in december en januari in Nieuw Zeeland, met vaak temperaturen tussen 20 en 25 graden. En de dagen zijn er dan lang.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vergeleken met ons land is het wel mooi, maar warmer dan zo'n 16 a 17 graden zal het toch niet worden. Wij zijn eind Feb. geweest en toen was het al een stuk aangenamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding