Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je drank kopen bij een supermarkt in albufeira als 16/17 jarige?

Ik ga met mijn vriendinnen op vakantie in albufeira aankomende zomer, nu vragen wij ons af of je drank kan kopen in een supermarkt daar. Ik weet dat de minimale leeftijd 18 is maar controleren ze daar ook erg op in een supermarkt?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vakantie
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Geen verschilt met de supermarkten, net al in Nederland hoor, je werkt er zelf toch ook?
De minimale leeftijd uitgaan Albufeira ligt op ongeveer 17 jaar. Ben jij echter jonger dan 16 jaar, dan kan het uitgaan in Albufeira soms tot problemen leiden. Het is namelijk zo dat de minimale leeftijd voor toegang tot de clubs, discotheken en feestcafés 16 jaar is. In veel gevallen zul jij er doorheen glippen, maar het zou zonde zijn wanneer dit jouw avond zou verpesten. Bovendien kun jij nog niet deelnemen aan het avondprogramma van de grote Nederlandse reisorganisaties. Toch persé op vakantie naar Albufeira, laat dan in ieder geval iemand boeken die minimaal 16 jaar is. Op die manier kun jij er misschien wel doorheen glippen. Wat alcohol betreft zal het overigens weinig problemen opleveren. De minimale leeftijd voor alcohol in Portugal is 18 jaar, al wordt hier door supermarkten en clubs, discotheken en feestcafés weinig tot niet op gecontroleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding