Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom stoelen duurder bij meer reserveren met passagiers (bij vliegen zelfde vlucht)?

Ik moet 5 personen boeken, maar dat is dan per persoon duurder, dan als je bijvoorbeeld 2 personen kiest. Waarom is dit zo? Het is dezelfde vlucht namelijk. Of heeft het met bij elkaar zitten te maken (wat niet nodig is dus per 2 of 3 boeken is dan goedkoper).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Daar zou geen reden voor moeten zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het gewenste aantal stoelen in een bepaalde categorie niet meer beschikbaar is, en dat je dus een nivo duurder vliegt. Voor 2 personen waren er dan nog wel genoeg stoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegtuigmaatschappijnen werken met continue winstmaximalisatie op basis van schaarste.
Als er bijv 200 stoelen open zijn, dan kost een stoel 1000,
Al er 100 stoelen open zijn dan stijgt de prijs naar 1100 enz. Maar dan niet in de vorm van een tabel, maar in de vorm van een wiskundige functie, die de schaarste opslag geeft. Bij de KLM is het zelfs zo erg, dat als je een proefboeking maakt, en daarna probeer je een definitieve boeking, dan is de prijs van de definitieve boeking hoger. Ze hebben dus de proefboeking meegenomen in hun prijsberekening. Grrote hotelketens doen hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een bepaalde prijsvechter in de lucht ging het zo.
De eerste twee stoelen 6 maanden voordat het vliegtuig gaat kosten 1 euro. De volgende 50 stoelen 100 euro. De laatste stoelen waren het duurst. En dan nog hoe dichter tegen de datum van vertrek hoe duurder de stoel. Ben een keer voor 300 euro naar Liverpool gevlogen. Een enkele reis was dat. Later dat jaar was ik 120 euro heen en terug. Die reizen had ik 4 maanden op voorhand geboekt. Al doende leert men.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image