zijn er reisagentschappen (België) die rondreizen aanbieden maar dan niet langs de "topics"?
Ik ben niet iemand die in Parijs persee de eifeltoren wil zien en in Chania persee de Venetiaanse haven. Ik heb niks met selfies op beroemde plaatsen.
Tegelijk zou ik, na enkele avontuurlijke trektochten op mezelf, eens een georganiseerde reis overwegen. Ben nog wat in dubio omdat ik de georganiseerde reizen die ik al meedeed vreselijk vond. Je had een kwartiertje voor dit, tien minuten voor dat... zo werkt dat bij mij niet. Nu ook weer in Kreta, waar we een bezoek brachten aan een klooster in de bergen, en daar 20 minuten voor kregen. Tegen dat ik de trap omhoog was, had ik net tijd voor een kleine blik in de kerk, naar toilet te gaan en terug te keren.
Ik heb dus niet het gevoel dat ik dat klooster bezocht heb. Bij mij gaat het ook om de sfeer van die plaats te proeven, het in me te laten doordringen wat er allemaal gebeurt, de geuren opsnuiven (het rook er heerlijk ,ondanks mondmasker kon ik dit waarnemen) enz.
Dus ik zou als ik nog eens zo een reis doen een reisagentschap willen dat NIET persee de topics van een land wil zien, met een goede mengvorm tussen cultuur en natuur (van die natuurtrekkingen vind ik ook te mager), beweging en rust (dus een wandeling mag maar niet ganse dagen, ook eens een bustocht of boottocht of zo...) en waar je tijd genoeg krijgt om iets te bezichtigen.
Bestaat dat?
Maar ik wil als ik iets bezoek we de tijd krijgen voor meer dan een selfie. Dat klooster was zo prachtig, er was een museum aan, er was een soort eredienst (Orthodox) ... het rook er heerlijk naar bloemen. En dan kan ik daar geen tijd voor nemen? Niks voor mij.
Die 10 minuten zou volstaan hebben voor : de 50 treden op, plassen (en aanschuiven) en dan de 50 treden terug af. Ik heb dus lekker die 20 minuten genomen, en was de laatste aan de bus. Maar de enige die toch iets gezien had wellicht.
Ik vind het zo raar dat mensen op reis gaan en daar dan alles willen doen behalve wat eigen is aan dat land. Een heel vreemde manier van reizen is dat toch....
Ik zou in Nederland zelf dus ook nooit bij Belgen gaan logeren, jakkie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.