Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar slaap je nou het allerlekkerste op in een tent?

Ik ben geen fan van kamperen, maar bezoek soms een evenement waarbij je wel moet kamperen. Ik heb zo'n koepeltentje. En wat ik ook probeer, echt lekker slapen doe ik nooit en dat ligt met name aan de ondergrond (luchtbed, zelfopblazend matje, stretcher). Het blijft hoe dan ook behelpen. Wie heeft de ultieme tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik herken je probleem. Ik had een 2p luchtbed maar dat vond ik niets en door een matje voelde ik van alles en nog wat heen. Dus heb ik vorig jaar de ultieme oplossing voor mezelf dan gevonden. Een matje van 10 cm dik! Gekocht bij de Perry en ligt echt helemaal perfect en isoleer ook goed. En omdat het toch een matje is kan je hem ook gemakkelijk meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je partner meenemen dan kom niet aan slaap toe als het goed is........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een luchtbed, want de lucht isoleert tegen de koude ondergrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het heel erg persoonsafhankelijk is, veel mensen zweren bij een luchtbed bijvoorbeeld. Ik zelf kan echt niet lekker slapen op zo'n ding, echt verschikkelijk!

Ik slaap het best op zo'n groen zacht matras met die punten of een slaapmat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verruil je koepeltentje voor een safaritent, daar passen hele bedden in (oke, 't is wat slepen, maar dan heb je ook wat :) ).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met een auto gaat: een matras meenemen. Het komt misschien een beetje apart over, maar slaapt wel gewoon hartstikke goed.
Verder vind ik zelf een luchtbed wel oke. Maar dan moet je alleen wel de juiste soort hebben: een die gewoon plat is, en niet allemaal van die rare vormen erin heeft. Tweepersoonsluchtbedden zijn vaker gewoon plat aan de bovenkant, heb ik het idee. En je moet zorgen dat ie de goede volheid heeft, dus niet helemaal vullen met lucht. Als ie niet helemaal vol is, zak je er een klein beetje in weg, net als bij een matras, en dat ligt veel lekkerder dan als ie helemaal vol is. Ook niet te leeg uiteraard, dan zak je teveel weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bovenstaande tip evt. geen optie zou zijn ;-))), is mijn ervaring, dat je je luchtbed vooral niet te hard op moet blazen : als je gaat 'proefliggen', moet je nét de grond niet voelen door de matras heen, en dan slaap je prima, is mijn ervaring. Ook een 'echt' kussen doet wonderen, als een handdoek om je schoenen niet lekker genoeg ligt. Succes....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 'bovenstaand' bedoel ik de tip van antwoord38....tijdens het typen zit er intussen een hele rij andere antwoorden tussen....
Koop eenmalig een vacuumapparaat.
Neem een goedkoop latexmatras van de IKEA en zuig hem vacuum als je het mee wilt nemen. Hij wordt dan zo groot als de verpakking van een grote tent.

Zo lig je altijd lekker op een matras.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een jointje roken van tevoren, ik weet het niet de slimste oplossing. maar reken maar dat het werkt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha ja dat klopt! +!
Neem gewoon een echte matras mee! Een goedkoop exemplaar van de Zweedse interieurwinkel doet het prima. Als deze niet past, snij er dan een stukje af, en als je deze oprolt en vastzet met een touwtje neemt het niet zoveel ruimte in beslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Wat mijn -persoonlijke favoriet is om op een luchtbed te slapen met daaronder een matje. en vooral je eigen dekbed meenemen, want daar ben je toch aan gehecht en je eigen geur stimuleert meestal rust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou alleen voor een (kampeer)matje gaan. Het is eventjes wennen, maar het is altijd warm. ( en als je een goede tent heb ) lekt het niet door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding