Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Seoul is een regelrechte aanrader!
Wel wat lang vliegen voor een stedentripje...

Mijn favoriete gedeelte is Insadong.
Korea verwesterd snel momenteel maar Insadong is nog redelijk cultureel en wat artistieker dan de overige wijken.

Je vindt er tradiotionele theehuizen en veel ambachtelijk handwerk.
Je kunt er ook nog eens heerlijk eten!
Ga dan voor Koreaans eten en niet voor westers.. dat is werkelijk MIERzoet, baggervet en het smaakt echt heel anders dan bij ons. Zelfs een hamburger van mac donald smaakt naar zeewier en sesamolie ;)

Bi Bim Bap( rijst met groenten) koreaanse kippensoep of Bulgogi (rundvlees) zijn echte aanraders.

Eet niet in de hoofdstraat bij een snackbar maar loop een zijstraatje in. Niks mis met die snackbar maar minder lekker.
Koreaans eten is erg gezond, verassend en is ook nog eens belachelijk goedkoop!
Voor nog geen 5 euro heb je een koningsmaal compleet met drankjes. Er wordt GEEN fooi verwacht.
Sterker nog.. .een fooi geef je alleen voor uitzonderlijke diensten... anders voelen ze zich behoorlijk opgelaten.

Overal krijg je kimchi (gefermenteerde groenten) bij. Korea's nationaal gerecht.
Niet mijn pakkie aan maar het proberen waard.

Nabij Insadong liggen wat aanraders zoals: Jogyesa tempel en het Chang Deok Gung paleis met PRACHTIGE tuinen.

Maar vergeet vooral niet te genieten... lekker plekje uitzoeken en uren om je heen kijken naar al dat geren, geschuifel en gekwebbel.
Korea is echt ZO'N andere cultuur dan de onze.. GEWELDIG!

Koreanen zijn ook nog eens UITERST gastvrij, beleefd en voorkomend.

Oh.. In Korea gebeurt van ALLES op de 1e/2e/3e/ verdieping.
Daar zitten dus ook winkels, restaurants, theehuizen en cafeetjes. Regelmatig omhoog kijken langs de gevel dus!

HEEL VEEL PLEZIER!!!

Ps.. als je meer wit weten mag je me uiteraard een PB sturen. Ik heb een poosje in Korea gewoond en kom er nog regelmatig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De mooiste bezienswaardigheden in Seoul zijn: de bergen Bukhansan en Namsan, het gebied rond de rivier de Han, het pretpark Lotte World, Jongno Street en Insadong Street, het Changdeokgung paleizencomplex, het
Gyeongbokkung paleis, Namsan en Sungjoon Park, de poorten Namdaemun en Tongdaemun, de Yongsan markt (de grootste elektronica markt van de Azië) en diverse beroemde tempels, waaronder de Jogyesa tempel.

Seoul is het politieke, culturele, sociale en economische centrum van Zuid-Korea.

De Han rivier vormt het centrum van de stad, aan de oevers van deze rivier werd het huidige Seoul ruim 600 jaar geleden gesticht. Met ongeveer 11 miljoen mensen op een oppervlakte van 613 km2 is de stad Seoel een van de dichtstbevolkte steden ter wereld.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding