Hoe zit dat met emigreren naar de VS?
Ik ken iemand en die gaat binnenkort emigreren, maar het heeft hem jaren geduurd, en heel veel moeite gekost om het waar te mogen maken.
Hij zij dat hij veel formulieren moest invullen en zelfs een interview moest doen. En daarbovenop nog veel moeten betalen.
Maar hoe zit dat nou, hoezo heeft het zolang kunnen duren, een dossier bekijken kan toch niet zo lang duren om te behandelen. En hoezo is het zo ingewikkeld om uiteindelijk zo'n visum te krijgen.
En ik heb gehoord dat je op veel verschillende manieren een visum aan kan vragen, o.a. familie en dat soort dingen, dus niet gewoon de standaard emigratie omdat je er gewoon heen wilt.
Ik heb al wat op internet gezocht, maar daar ziet het er een beetje ingewikkeld uit, dus ik vroeg me af of iemand een goede niet ingewikkelde uitleg hierover heeft, want nadat hij er een beetje over vertelde raakte ik er benieuwd naar hoe het zit.
(En ik heb nog gehoord dat hij zoveel mogelijk van zijn spullen mee wil gaan nemen, hij zei iets met een container of zoiets, wordt die per boot of zo verscheept, en zo ja hoeveel zou het hem kosten?)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.