Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je sigaretten meenemen naar het buitenland onder de 18?

Ik ga de aankomende dagen met school naar York, Engeland en ik en nog een paar mensen uit mijn klas willen sigaretten meenemen(voor eigen gebruik) daarheen, alleen zijn we nog geen 18, We zijn allemaal 15/16. Mogen we dan een pakje sigaretten/shag meenemen?
We gaan trouwens met de boot.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat mag, echter is het verstandig de 16-jarigen de tabak mee te laten nemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smoking_in_the_United_Kingdom
"There is no stated age under which it is illegal to consume tobacco, although an officer has the right to confiscate tobacco if the individual concerned is in a public place and under 16."
Of wel
Er is geen minimum leeftijd waaronder bezit illegaal is hoewel de tabak wel geconfisqueerd kan worden door een agent.
Als de bezitter onder de 16 is.
---
Onder de 800 cigarreten of 1kg tabak worden er in de regel ook geen vragen over gesteld (meer mag meegenomen worden, maar dan is er kans op vragen).
Toegevoegd op 18 maart 2018 12:50: bron
7 jaar geleden
Nee, dat mag niet.
"Reizigers vanaf 17 jaar mogen tabak invoeren in Groot-Brittannië en Noord- Ierland."

De kans op controle is niet zo groot, dus je zou het kunnen proberen mee te nemen. Maar 15-jarigen mogen in Engeland überhaupt niet roken.
"Ierland en het Verenigd Koninkrijk hanteren een minimumleeftijd om te mogen roken van 16 jaar."
7 jaar geleden
Nee. je moet 18 zijn om tabak te mogen importeren naar Engeland -zie link.

Neem het risico niet. De grenscontrole is vaak soepel maar soms extreem scherp.
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing