Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik geld opnemen van een buitenlandse rekening als ik nederland ben?

ik woon in het buitenland maar ben volgende week in nederland.
ik wil liever niet veel geld mee nemen met reizen.
kan ik in nederland dan wel grotere bedragen opnemen bij een bank?
of hoe werkt dat?
want bij een pinautomaat heb je een dag limiet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Of je geld kunt opnemen van jouw buitenlandse rekening, zul je aan je eigen bank moeten vragen. Het ligt namelijk aan die bank of zij jou toestaan, hier (voor hun is dat: in het buitenland) geld op te nemen.

--  Sommige banken staan het helemaal niet toe.
--  Sommige banken staan het toe, maar met een limiet.
--  Sommige banken staan het toe, maar met kosten.
--  Sommige banken staan het toe, maar met een limiet én met kosten.

Vraag het dus na bij je eigen bank, om onaangename verrassingen te voorkomen.

Ik heb zelf sinds een paar maanden een Duitse bankrekening. Met mijn Duitse bankpas kan ik in Nederland betalen bij de meeste (niet alle!) pinautomaten, zonder kosten. Ik kan ook geld opnemen uit de muur, maar dat kost € 5 per keer - dat doe ik dus nooit meer!

Toegevoegd na 18 minuten:
Wáár jij woont, maakt niet uit. Het gaat erom welke mogelijkheden jouw pinpas biedt, én welke mogelijkheden jouw bank toestaat.

In mijn geval (mijn Duitse bankrekening) heeft de bank er geen idee van dat in in Nederland woon. Dat maakt dus niet uit.

Andersom had ik vroeger een ING-pasje waarmee ik in Nederland overal geld uit de muur kon halen, maar in het buitenland niet - ook niet binnen de EU. Ik heb nu een ander ING-pasje, waarmee ik wél in het buitenland geld uit de muur kan halen. Niet alleen in de EU, ook daarbuiten.

Ook bij dat ING-pasje maakt het niet uit waar ik woon, het gaat erom welke mogelijkheden de bank voor mij heeft geactiveerd.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al je vanuit de EU komt dan is het gratis of kost het een heel weinig. Maar je moet wel een kaskaart hebben, die daarvoor geschikt is. Als je uit Frankrijk komt, dan bijv. niet de Carte bleu. Er moet een maestro, mastercard of een pin embleem op je kaart staan. Kom je uit buiten de EU, dan heb je gewoon een creditcard nodig en kost het iets meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Marion. Blijkbaar is het dus zover. Hardstikke goed dat je het gaat doen. Voor wat betreft het geld opnemen van je buitenlandse rekening heeft de eerste beantwoorder helemaal gelijk, gewoon even contact opnemen met je bank. Is het niet mogelijk of zijn de kosten te hoog, dan kun je altijd nog overwegen om daar vandaan een flink bedrag (wat je nodig denkt te hebben) over te maken naar iemand die je goed kunt vertrouwen in Nederland (broer, zus, ouders, familie of vrienden), zodat deze persoon jou constant kan voorzien in je behoeften.
Groetjes en veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image