Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je baas je verplichten je opteroepen om te komen werken 2 dagen voor je geboekte vacantie ?

Toegevoegd na 45 seconden:
Je moet komen werken en je vakantie gaat niet door later wel

Toegevoegd na 3 uur:
Begin van het jaar besproken met hem maar nu heb hij me eg nodig zeg hij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het op tijd is bevestigd door de werkgever dat je vrij krijgt geldt de volgende regel.
Volgens de wet kan je baas je terug roepen, maar moet de werkgever zich kunnen verantwoorden met de reden dat het absolute noodzaak is en dat er niemand anders jou kan vervangen. Alleen dan mag het. Anders heeft je baas geen gegronde reden en moet je vrij krijgen.

Toegevoegd na 43 minuten:
(Ik heb onderzoek gedaan naar de wetgeving omtrent vakantie opnemen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als jij het al eerder heb aangegeven bv paar weken geleden dat je met vakantie gaat.
dan kan hij het je niet verplichten
wel als jij vanochtend binnen kwam en zei ik ga volgende week woensdag op vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste ingeving zegt:

Bedrijfs belang gaat voor persoons belang. Wel is hij verplicht je eventuele kosten die je al heb gemaakt te vergoeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je wat meer achtergrond geven? De vraag van hierboven is bijvoorbeeld wel relevant: heb je een afspraak met je manager gemaakt dat je vrij bent?
Wat is er afgesproken? Waarom wil je manager dat je nu komt werken? etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan uitgaande dat je al verlof hebt aangevraagd en toegezegd gekregen:

Ik zou een deal met hem sluiten: hij betaalt jou annulering & hij betaalt de komende 'vakantieweken' uit als overwerk (een extra percentage). Die laatste is misschien hoog spel, hangt ervan af hoe hard hij je nodig heeft en hoe hard jij wilt onderhandelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, normaal niet. Moet het toch dan zijn alle kosten voor hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er vana fhoe je loyaliteit is en je onmisbaarhied cq vervangbaarheid. Net als je niet 1 dag voor vetrek zegt dat je weg gaat, mag je dat m.i. van de baas (als goede voorbeeld, ook verwachten. Laat hem met goede argumenten komen en pareer des noods dat je ook arbeidsongeschikt had kunnen zijn.Laat hem ook Zeker een ruime finaciële contraprestatie in het vooruitzicht stellen of een functie omhoog. Helaasis is het vrij lastig om specifieke aanwijzingen te kunnen geven ivm sumiere informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding