Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga binnenkort ALLEEN naar amerika reizen, met wat moet ik allemaal rekening houden? En heb ik alleen een visum nodig om daaar binnen te geraken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik reis maandelijks van en naar de VS (ook alleen) en waar je rekening mee moet houden is:

- geldig visum (als toerist een ESTA, is 90 dagen geldig en je mag niet werken)
- geen recente en/of zware veroordelingen in Nederland
- neem minimaal 200 usd in contanten mee voor een eventuele taxi naar je hotel. Veel taxi's kunnen of willen geen credit card aannemen
- als het niet nodig is, neem geen voedsel mee. Dit kan tot een extra scan dus vertraging leiden
- wees voorbereid op wat je in de VS gaat doen, dat kan de douane vragen
- houdt geldig paspoort en 1e logeeradres bij de hand, je moet deze gegevens namelijk opgeven op het 'customs' formulier dat je krijgt in het vliegtuig
- neem een credit card mee. Sommige zaken, zoals bijvoorbeeld een busticket, zijn vrijwel niet contant te betalen. Je NL bankpas werkt niet altijd
- check regelmatig je credit card online of er geen vreemde afschrijvingen zijn. Ik ben inmiddels twee keer van de cc gegevens bestolen
- vergeet je rijbewijs niet want misschien wil je een auto huren (ook als je het niet van plan bent
- neem omrekentabellen mee voor kleding en schoenen als je gaat shoppen. De maten zijn daar anders
paulus811
8 jaar geleden
Inderdaad je hebt een Esta nodig. Verder zou ik adviseren even langs het reisbureau te gaan. (bijvoorbeeld D-reizen) Daar kunnen ze je nog aanvullende tips en brochures meegeven. Daar staat ook in aan welke dingen je nog moet dingen en informatie over het land zelf. De enige extra kosten die je betaalt zijn €35,- boekingskosten verder is er geen verschil in prijs. Tenzij je akkoord gaat met extra dingen die ze je aanbieden zoals stoelreservering...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing