Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet de eigenaar van de credit card aanwezig zijn bij de reis?

Ik wilde een reis boeken naar Engeland via de Eurotunnel. Hierbij kon ik alleen betalen met een Credit card. Omdat ik geen Credit card heb, vroeg ik een van m'n vrienden om een credit card. NADAT ik de reis heb geboekt stond er ineens "Please note the card used for payment must be presented by the cardholder at Check-in." Betekent dit dat de eigenaar mee moet?
Graag antwoord!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, dat hoeft niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In sommige landen moet, vanwege veiligheidsredenen, de houder van de creditcard die is gebruikt om een ticket of een groep tickets te reserveren, één van de reizigers zijn op de reisroute, en hij of zij dient de creditcard te tonen bij de incheckbalie op de luchthaven, voordat hij of zij de instapkaarten krijgt. In andere landen hoeft de kaarthouder niet een van de reizigers zijn.
Bij het boeken van reizen vanuit een bepaald land zal de creditcard, die is gebruikt om de online betaling te verrichten voor deze boeking, worden geverifieerd bij het inchecken. Als u de creditcard die is gebruikt om de boeking te betalen niet kunt tonen, kunt u niet meevliegen op de geboekte vlucht. Als dit op u van toepassing is, wordt u hiervan in kennis gesteld tijdens het boekingsproces.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is dus heel goed mogelijk dat op grond van veiligheidsregels deze regeling ook geldt voor reizen naar Engeland via de Eurotunnel.
U bent er in ieder geval van op de hoogte gesteld tijdens de boekingsprocedure.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing