Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een kamer voor jezelf boekt in een hotel , mag een vriendin/vriend dan die dag evt langskomen bij je geboekte kamer? hij/zij blijft niet slapen

Wat ik me afvraag is dus stel je boekt een kamer in een hotel voor jezelf. Maar een vriendin of vriend in de buurt wilt even langskomen die toevallig in die stad woont. Zij/hij komt alleen voor paar uurtjes gezelschap dus blijft niet slapen. Is dat dus mogelijk? Of moet je dan gelijk voor 2 personen boeken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het is sowieso niet de bedoeling. (Eigenlijk is het niet eens de bedoeling dat je de hele dag op je hotelkamer zit ; een hotel is nadrukkelijk bedoelt voor overnachtingen).
Als de persoon in kwestie geen bed gebruikt en niet douchet etcetera zal er niet snel bezwaar tegen zijn, maar om problemen te voorkomen kun je het beter tevoren even vragen of in de lobby gaan zitten ; dat mag altijd.
Als het de bedoeling is seks te hebben, dan wordt je gewoon geacht de kamer met twee personen gebruikt te hebben (of dat nu overdag of 's nachts is) en dus voor twee personen te betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi hoi,

De officiële lezing is dat het volgens de algemene voorwaarden v/h hotel mag, maar dat ze wel een 'stok achter de deur' houden, dat ze bijv. bij onraad of (vermoedelijk) misbruik vd situatie ten alle tijde gemachtigd zijn om de persoon die niet geboekt heeft vriendelijk verzoeken om een kamer te boeken of de hotel te verlaten.

Een hotel is privé-terrein, zelfs de kamer die je huurt is op dat moment niet van jou maar van de hotel-eigenaar. Als hij er zich 'niet lekker bij voelt' mag hij jullie daarop aanspreken.

Als ik jou was zou ik de algemene voorwaarden lezen die je hebt geaccepteerd (bij het boeken). En als je daar ter plekke bent het ook nog eens even ter sprake brengen bij de balie/receptie en jouw interpretatie van deze algemene voorwaarden laten bevestigen. Zij zullen het ook fijn vinden dat je er moeite voor hebt genomen om 'het uit te zoeken' ipv. zonder iets uit te zoeken in de wilde weg gaat vragen. Daarmee voorkom je ook dat ze jou nog een keer de algemene voorwaarden laten lezen (als 'zoethoudertje').

Ps. sterker nog, al heb je zelfs geboekt zijn ze (volgens hun voorwaarden) gemachtigd jou niet toe te laten als je daar eenmaal aankomt. Ik las dat dat een keer was overkomen met 2 mannen met een baard, was de politie er bij gehaald, gaf de hoteleigenaar als reden op dat de andere hotelgasten zich 'onveilig' voelen als ze hen zien. Hoteleigenaar was door de politie in het gelijk gesteld, dus moesten ze elders een kamer zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing