Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vind ik in de woestijn de weg terug?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Met behulp van een kompas. Of als je een smartphone hebt daar een GPS-app op zetten zodat je aan de hand van de coördinaten kunt zien in welke richting je moet gaan.
Amadea
8 jaar geleden
Zodra je smartphone niet meer werkt/leeg is , zul je het met de 'surviver' middelen moeten doen : de natuur! Kijk naar de zon , waar komt deze op (=oost) en waar gaat deze dus onder (=west) ? Staat de zon 'hoog' , dan is dit het midden van de dag (12.00uur).

Aan de hand van je hoofd , dus zonder technologie , maar ook zonder kompas , kun je dan dus jezelf redden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De weg terugvinden in de woestijn is tegenwoordig mogelijk dmv een GPS, maar niet zomaar. Het GPS-signaal is overal op de wereld beschikbaar. In de woestijn is geen GSM-signaal dus ook geen mobiel internet.
Je vermeldt er niet bij of de tocht door de woestijn over de aangelegde wegen is gegaan of dwars door het onherbergzame landschap.
Om die terugweg te vinden door middel van de GPS heb je wel gegevens nodig nl: waar ben ik en waar ben vandaan gekomen (dus waar wil ik naar toe). Zorg dat je bij vertrek een mobiel oplaadapparaat dat werkt op zonne-energie bij je hebt.
Aan een kompas, dat weliswaar het Noorden aangeeft, heb je in de woestijn niet zoveel , als je niet weet uit welke windstreek je bent gekomen. Er staan geen borden om je te oriënteren op de plaats waar je vandaan gekomen bent, als je niet gestrand bent op een aangelegde route of veel gebruikte route.
Alleen als de heengaande route in de GPS is opgeslagen kun je met behulp hiervan de weg terugvinden. Staat die er niet (meer) in dan kun je proberen te bellen met een reddingsdienst, tenminste als je een satelliettelefoon bij je hebt.
Heb je geen van deze hulpmiddelen bij je, heb je een niet begaanbare weg gekozen en sta je dus ergens midden in die grote zandbak, dan is de enige hoop dat je een menselijk wezen tegenkomt die niet alleen maar een beetje in het rond wijst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan merken dat je nog nooit in een woestijn bent geweest. Er zijn daar heel weinig wegen. Daardoor kun je ook niet verdwalen. Je kunt doorrijden of terugrijden. Daar heb je de keuzes wel mee gehad. (ja, ik heb de Sahara bereisd)
escape
8 jaar geleden
Zoals de andere al zeiden, telefoon, gps en kompas. Maar je kan ook via sterren er achter komen waar het noorden en waar het zuiden is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing