Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je 1 pakje sigaretten hebt en je hebt er al een paar uit gerookt, mag je ze dan alsnog in je bagage stoppen op het vliegveld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja dat mag. Waarom niet?
Er is geen regel/wet die bepaald dat alleen nieuwe onaangebroken verpakkingen (van welk materiaal ook) in de ruimbagage mogen.
Utrecht
8 jaar geleden
Vermoedelijk bedoel je dat je ook tax-free sigaretten bij je hebt, gekocht op het vliegveld.

Ik heb het gehad. Kwam bij de douane en had natuurlijk die nieuwe slof sigaretten (en een fles whisky) , maar ook nog 5 pakjes over van de vorige slof!

Uit voorzorg ben ik uit mezelf naar de douane gestapt en heb ik dit verteld. De reactie was een dikke knipoog, terwijl hij vertelde dat het natuurlijk NIET mocht.

Ik had geluk, maar in feite kun je dus aangehouden worden, ja , ook voor één pakje > echt waar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag sigaretten meenemen in je handbagage. Deze moeten wel opgegeven worden bij de douane.

Wat mag u aan sigaretten en tabak meenemen binnen de Europese Unie voor eigen gebruik ?
– 800 sigaretten (dus 4 sloffen van 200 sigaretten)
– 400 sigaren of cigarillo’s
– 1 kilo tabak (bijvoorbeeld 20 pakjes shag)
Alles wat u meer mee wilt nemen dan toegestaan is daar zult u belasting over moeten betalen.

Buiten de Europese unie gelden andere aantallen.
– 200 sigaretten,
– óf 250 gram tabak (shag of pijptabak),
– óf 100 cigarillo’s,
– óf 50 sigaren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing