Waar moet ik aan voldoen als ik met mijn paard de grens overloop?
Ik zou graag willen weten wat mijn plichten zijn als ik met mijn paard de grens overloop? Het gaat om heel veel grenzen van Nederland richting China maar ook via Noorwegen. Is er een site waar al deze informatie te vinden is of zou ik per land moeten zoeken. Ik zal mijn paard niet per boot/bus/auto vervoeren maar echt samen met mijn paard lopen de grens overgaan.
Toegevoegd na 1 dag:
Iedereen bedankt voor alle informatie tot nu toe. Ik ben een beetje wijzer geworden maar nog steeds niet genoeg informatie helaas. De gezondheidsverklaring om de 10 dagen is onmogelijk maar heb bericht gehad van een paarden organisatie dat vele mensen die nooit aanvragen helemaal niet als ze lopend de grens overgaan. Veel wedstrijd paarden hadden deze verklaring volgens haar ook niet altijd en controles worden zelden gehouden. Is het dan toch mogelijk?
De route zal gaan via duitsland, polen, witrusland of eventueel als dit veiliger is letland, litouwen en dan Rusland. Deze route zal helemaal uitgepuzzeld worden door ons daar zijn we nog al goed in haha maakte ook onze eigen wandel routes door zo min mogelijk op de weg te hoeven lopen. Moeten we hiervoor om lopen dan is dit geen probleem we lopen namelijk nooit om maar dit is een een stuk van onze reis.
Wij weten dat een lange rit zwaar zal zijn door onze ervaring met maanden en duizenen kilometers wandelen hebben we idee dat paard net als ons rust nodig heeft. Wij hebben alle tijd als we dit avontuur nemen dus geen gehaast om op tijd klaar te zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.