Waar moet je overal rekening mee houden bij het verzenden van een brief naar Bulgarije?
Ik zou graag een brief willen schrijven naar een persoon die in Bulgarije woont, maar er zijn een aantal zaken waar ik vragen bij heb en waar ik niet meteen een antwoord op vind op het internet. Is er iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!
1. In Bulgarije gebruiken ze het cyrillische alfabet i.p.v. het alfabet zoals wij het kennen, met als gevolg dat het adres dus ook in cyrillische tekens is geschreven. Volstaat het als ik enkel het land in het Engels schrijf en de straatnaam + stad in deze tekens schrijf? Of moet alles in het Engels geschreven worden?
2. Hoe zit het met postzegels? Het is een gewone brief, er zit geen extra gewicht bij. Moet ik hier speciaal voor langsgaan bij de post, of kan ik gewoon postzegels gebruiken die ik ook gebruik om naar het binnenland post te versturen?
3. Zullen er (buiten de eventuele aankoop van postzegels als dit noodzakelijk is) nog extra kosten die of door mij, of door de ontvanger zullen moeten worden betaald?
Toegevoegd na 14 minuten:
De brief wordt verzonden vanuit België.
Je weet het adres schrijf het zo op de brief.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.