wat gebeurt er als ik mijn taser in mijn bagage laat?
Ik vlieg vanavond van turkije terug naar NL ( Eindhoven )
Ik ben dus na een markt geweest en had een laserpen+zaklamp gekocht, de man had echter niet verteld dat er een taser in zat, moet je onderaan extra omschakelen na taser,
Het lijkt gewoon op een zaklamp dus is het heel riskant als ik hem meeneem in mijn bagage, en stel dat ik word aangepakt wat zijn de gevolgen hiervan?
Zodra je met de bagage langs de douane loopt, die tegenwoordig op Schiphol extra controles uitvoert, en de taser gevonden wordt, ben je de pineut. En geloof mij nu, de douane gelooft er geen sikkepit van dat jij niet wist dat het een taser was.
Dus, het verstandigste is: weg ermee, lang voordat je de vertrekhal van Turkije binnengaat.
Als je met een nepwapen rondloopt, dat geschikt is om iemand mee te bedreigen, dan is dat een misdrijf. De straf die hierop staat is hoog. Je kunt wel negen maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete die kan oplopen tot € 18.500,-- En jouw taser is een ECHT wapen...! Gaat je echt veel Sjakies kosten! https://www.politie.nl/nieuws/2015/april/18/04-pepperspray-en-taser.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.