hoelang doet een vrachtschip erover om van Alaska naar Rusland te komen?
1.9K
1.9K keer bekeken
ItisILeClerc
9 jaar geleden
Vrachtschip? De afstand bedraagt nog geen 3 km. 's Winters kun je er gewoon naartoe wandelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke havens? is ook handig te vermelden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag gaat over vracht schepen.
Alaska heeft maar twee zeehavens van betekenis.
Valdez en Anchorage.
Voor vrachtschepen komt alleen Anchorage in aanmerking. Voor Rusland komt alleen St. Petersburg in aanmerking. Voorwaarde is dat het vrachtschip door het Kieler kanaal n de Brünsbuttel sluis kan.
Alaska heeft maar twee zeehavens van betekenis.
Valdez en Anchorage.
Voor vrachtschepen komt alleen Anchorage in aanmerking. Voor Rusland komt alleen St. Petersburg in aanmerking. Voorwaarde is dat het vrachtschip door het Kieler kanaal n de Brünsbuttel sluis kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@itislLeClerc, de afstand van drie kilometer die u vermeldt is de afstand tussen de twee Diomedes eilanden die midden in de Beringstraat liggen.
Ratmanov Island (Big Diomede Island) aan de Russische zijde en little Diomede aan de zijde van Alaska.
Het vasteland van Alaska ligt hemelsbreed op haast 90 kilometer van het vasteland van Rusland. Aan beide zijden bevinden zich geen aanloophavens voor vrachtschepen.
Ratmanov Island (Big Diomede Island) aan de Russische zijde en little Diomede aan de zijde van Alaska.
Het vasteland van Alaska ligt hemelsbreed op haast 90 kilometer van het vasteland van Rusland. Aan beide zijden bevinden zich geen aanloophavens voor vrachtschepen.
tinus1969
8 jaar geleden
@JoanDARc, en Vladivostok dan?
En waarom de Brünsbuttel sluis (en niet boven Jutland langs)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969, Ik heb deze route gekozen omdat over de Noord van Jutland varen ten opzichte van de route Noord-Oostzeekanaal een enorme omweg is.Het Noord-Oostzeekanaal een rechtstreekse verbinding is tussen de Oostzee en de Noordzee, dus de kortste en ik helemaal geen zin had om in de Langelandsbaelt te varen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-1997-128-URS122.html Vanuit de haven van Vladivostok Kraj Primorski via de Japanse Zee om de Noord varen gaat via de La Pérouse Zeestraat tussen de eilanden Hokkaido en Sachalin of eventueel nog noordelijker via de Tartaren Sont (te smal). Eer ik dan nog via de Zee van Ochotsk de Beringzee heb bereikt is de hele boel dichtgevroren, als ik al niet ergens aan de grond zit.
Vanuit de haven Kraj Primorski moet dan toch de route om de Zuid gekozen worden en dat is een heel eind om.
http://www.marinetraffic.com/ru/ais/home/centerx:11/centery:55/zoom:8
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-1997-128-URS122.html Vanuit de haven van Vladivostok Kraj Primorski via de Japanse Zee om de Noord varen gaat via de La Pérouse Zeestraat tussen de eilanden Hokkaido en Sachalin of eventueel nog noordelijker via de Tartaren Sont (te smal). Eer ik dan nog via de Zee van Ochotsk de Beringzee heb bereikt is de hele boel dichtgevroren, als ik al niet ergens aan de grond zit.
Vanuit de haven Kraj Primorski moet dan toch de route om de Zuid gekozen worden en dat is een heel eind om.
http://www.marinetraffic.com/ru/ais/home/centerx:11/centery:55/zoom:8
tinus1969
8 jaar geleden
@JoanDArc; het probleem is, dat de vraag vaag is, maar dat je dus allerlei aannames moet maken. Het blijft onduidelijk waarom jouw aannames de beste zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969, ik ken de route, weliswaar niet onder alle omstandigheden. Iemand die een beetje kennis heeft van deze route varen met een vrachtschip zal nooit en te nimmer de route om de Noord van Jutland nemen. Lees de bijgeplaatste uitspraak van de Raad voor de Scheepvaart waarbij de coaster m.s. Erna schuldig is aan de aanvaring in het Langelandsbaelt. Dan weet je dat een kapitein van een zeeschip deze route nooit zal kiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.