Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mililiter mag ik meenemen aan toiletspullen in mijn ruimbagage?

Ik vlieg woensdag naar Kroatië via Brussel airport en ik heb 23 kg ruimbagage bijgeboekt.
Nu weet ik dat ik maximaal 100 ml verpakkingen mee mag nemen in mijn handbagage maar zijn hier ook regels voor voor mijn ruimbagage?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Omdat veel mensen met alleen handbagage willen reizen, en omdat je daar tijdens de vlucht bij kunt, is het meenemen van vloeistoffen en gels in handbagage een “hot item”. (Want zo kun je ook bestanddelen voor een explosief stiekem meenemen.)

Maar ruimbagage is qua hoeveelheden vloeistoffen nauwelijks beperkt.
Brussels Airport zegt er o.a. het volgende over:
“Om veiligheidsredenen is de hoeveelheid vloeistoffen en gels die u in uw handbagage mag meenemen, strikt beperkt. Ook een hele reeks voorwerpen die mogelijk als wapen gebruikt kunnen worden, mogen niet mee in de handbagage. De meeste van deze voorwerpen mogen wel mee in de ruimbagage met uitzondering van voorwerpen die traditioneel als gevaarlijk worden beschouwd.”

Dit is in feite het antwoord; in de vorm van een reactie geef ik nog wat achtergrondinformatie.
9 jaar geleden
In de ruimbagage mogen in iedere geval geen gevaarlijke stoffen mee, bijvoorbeeld stoffen die kunnen ontploffen. Maar wat exact de regels zijn voor de ruimbagage, zal je moeten navragen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt, of bij de luchthaven waarvan je vertrekt. Deze regels kunnen per land verschillen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens zijn toiletspullen zelden een probleem, je moet oppassen met bijvoorbeeld grote hoeveelheden haarlak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing