Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een balisong trainer in het buitenland koop, mag die dan mee het vliegtuig in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Alleen in de ingecheckte bagage; het lijkt me (overduidelijk) een puntig voorwerp.

Toegevoegd na 28 minuten:
Als een schroevendraaier niet eens toegelaten is, dan lijkt me duidelijk dat een ongeslepen “oefenknipmes”
zoals de balisong trainer ook als voldoende offensief puntig zal worden gezien.
De beveiligingsman die dit doorlaat de vliegtuigcabine in, is om zo te zeggen “geen knip voor zijn neus waard”.

Puntige/scherpe wapens & voorwerpen

Het is niet toegestaan om puntige of scherpe voorwerpen, waarmee letsel kan worden toegebracht, mee te nemen in uw handbagage. Hieronder vallen:

bijlen en hakmessen
gereedschap dat als steek- of snijwapen kan worden gebruikt, zoals boren en boorijzers, stanleymessen, gereedschapsmessen, alle zagen, schroevendraaiers, breekijzers, hamers, tangen, moer- en steeksleutels, soldeerapparaten
ijsbijlen en -priemen
ijsschaatsen
klimijzers
knipmessen of stiletto’s met een lemmet van welke lengte dan ook
machetes
messen, met inbegrip van ceremoniële messen, met een lemmet van meer dan 6 cm (2,5 inch), van metaal of ander materiaal dat sterk genoeg is om als wapen te worden gebruikt
naalden voor hobbydoeleinden en haaknaalden van metaal of een ander materiaal dat sterk genoeg is om als wapen te worden gebruikt
open scheermessen (behalve veiligheids- of wegwerpscheermessen waarbij de mesjes in een houder zitten)
pijlen en darts
sabels, zwaarden en degenstokken
scalpels
scharen met bladen die langer zijn dan 6 cm
ski- en wandelstokken
vleesmessen
werpsterren

https://www.klm.com/travel/be_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/restricted_baggage.htm#p7
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing