Hoe lift ik makkelijk door grote steden heen?
Ik ga morgen naar Parijs, liftend. Ik heb dit nog nooit gedaan en ben benieuwd of ik makkelijk de stad in en uit kom? De richting lijkt me niet moeilijk maar als ik uiteindelijk bij Parijs in de buurt ben is de kans klein dat diegene precies dezelfde bestemming heeft. Hoe kom ik dan het snelst mogelijk (liftend) op mijn locatie?
Zorg dat je afgezet wordt op een goeie plek voor je volgende lift. Een benzinepomp waar mensen komen die jouw kant opgaan is een van de beste plekken voor je volgende lift.
Deze plekken kan je van te voren plannen.
Hier kan je tijdens een kort praatje tijdens het tanken te weten komen waar mensen precies naartoe gaan.
Die vrienden bedankten soms zelfs voor een lift omdat ze wisten dat ze beter konden wachten op iemand die voor hun handiger uitkwam.
Als je geluk hebt wil iemand zelfs een stukje omrijden en wordt je voor het adres afgezet. Ze hebben ook gekke dingen meegemaakt, dan ging het vooral over onveilig rijdende mensen in oost Europa. Als je een beetje oplet zou liften wel eens veiliger kunnen zijn dan de metro..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.