Kan een reisbureau zomaar mijn vlucht annuleren?
Ik heb enkele maanden geleden met wat vrienden een reis geboekt naar Sunny Beach. Inclusief vlucht, transfer etc..
Nu werd ik vandaag gebeld dat de vlucht op die datum niet door kan gaan omdat de vlucht bij de luchtvaartmaatschappij geannuleerd is. Hun voorstel was 3 dagen later gaan (wij kunnen dan niet), zelf de vlucht regelen (dit komt veel duurder uit) of een andere reis boeken (dit willen we liever niet)
Kan Beachmaster zomaar onze vlucht annuleren en de kosten op ons schuiven? M'n vriend las namelijk op internet dat zij verplicht zijn ons een reis op die dag te geven, des noods via een andere vlucht of meerdere vluchten.
Bij voorbaat dank
Met deze alternatieven ga je naar je reisbureau. Kunnen ze niet meer ontkennen dat er geen vluchten zijn. Is dan hun risico en kosten als dat met een andere maatschappij is. Zo te zien vliegt Corendon op 22 juni van Amsterdam naar Bourgas: http://www.corendon.com/FlightSearchResult.aspx?ArrApId=28&AltDepApId=&DepApId=62&FlightDate=22-06-2015&FlightType=RT&Order=1&AltArrApId=&Adult=1&FlightRetDate=03-07-2015&Baby=0&skyscanner_redirectid=tU6kSuhDEeS-_ctTork6YQ&AgentID=2675&AgentNumber=2101
Welke kosten wil de touroperator op u verhalen?
In dit geval; je boekt een reis op een bepaalde datum; afwijkingen van die datum zijn een dusdanig grote verandering dat je recht hebt op kosteloze annulering. Dus volgens mij kan een reisbureau/touroperator dit niet zomaar doen.
C4th heeft een prima doortimmerd antwoord gegeven.
Hier laat ik het bij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.