In welk land zitten de minste insecten?
Ik ga met een organisatie mee naar een ontwikkelingsland waar we gaan helpen. We mochten kiezen uit een paar landen die ons het leukst lijkt. Nou ben ik niet bang voor insecten maar vind het wel fijn als we ze zo min mogelijk tegenkomen. Dus vroeg ik me af in welk land de minste insecten, en dan bedoel ik vooral beestjes die ook bijten/steken (zoals muggen) van deze landen: Nepal, Tanzania, sri lanka, Oeganda en Nicaragua. Speelt de tijd van het jaar misschien nog een rol? En zo ja in welke tijd heb je dan de minste kans op die beestjes. Ook vroeg ik me af in welk(e) land(en) er geen sprake is van ebola. Alvast bedankt voor de reacties, groetjes!
De muggen doe je niets aan, behalve klamboe ophangen en medicijnen nemen tegen malaria.
De kakkerlakken zaten in de doucheputjes, even doorspoelen met water en ze waren weg. Mijn tante woon in Tanzania, daar is nog geen Ebola geconstateerd. Wel is 50% van de bevolking besmet met AIDS/HIV dus let daar op mocht je bijvoorbeeld met mensen in aanraking komen die gewond zijn. Ik heb daar verder 1x een slang in de tuin gehad, maar deze werd meteen afgemaakt door de bewaker. En 1x een schorpioen in mijn kamer, dat was op mijn eerste dag :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.