Spullen ontvreemd uit hotelkamer door het personeel. Is de hoteleigenaar aansprakelijk en moet hij dit vergoeden?
wij hebben dit weekend met Stena Line een weekendtrip van Hoek van Holland naar Harwich, Engeland gemaakt.
Wij hebben bij het verlaten van het schip onze bagage in de cabine achtergelaten omdat wij dachten dat wij 's avonds op hetzelfde schip terug zouden reizen. Helaas bleek bij het inchecken in Engeland dat wij met een ander schip terug zouden reizen en dat onze bagage zich al in Nederland bevond. Er werd ons verteld dat wij onze bagage in
Nederland konden ophalen.
Zondagochtend bij aankomst op Hoek van Holland hebben wij ons gemeld bij de balie om daar onze bagage op te halen. Dat stond daar inderdaad opgeslagen maar bij het nakijken van onze bagage constateerden wij dat er zaken ontbreken. Dit zijn:
1. 100 euro aan contant geld uit de portemonnee van mijn vrouw.
2. Een tablet
3. Een dure bluetooth speaker voor de tablet
4. Lifetrons photo lens systeem voor smartphones
Aangezien deze spullen in onze koffers en tassen lagen die zich in een afgesloten cabine bevonden ga ik er vanuit dat deze spullen ontvreemd zijn. Temeer omdat deze koffers en tassen met onze kleding en andere spullen wel bij de informatiebalie lagen maar alleen electronische apparatuur en contant geld mist.
Nergens wordt in de reisprocedure of op de Groupon documentatie vermeld dat de bagage meegenomen moet worden bij het uitchecken van het schip.
Is Stena Line hiervoor aansprakelijk en moeten zij dit vergoeden? Wij hadden geen reisverzekering voor deze ene dag afgesloten.
Jij kunt wel beweren dat die dingen er waren, en nu niet meer. Maar voor hetzelfde geld ben je een leugenaar en een oplichter.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.