Hoe kan ik 6 maanden op de Filippijnen verblijven als de ambassade slechts voor 59 dagen een visum kan geven?
Ik hebeen ticket gekocht vertrek 15 november2014 met British Airways en terug half april 2015 naar Manila Filippijnen.
Toen ik gisteren ging betalen was mijn verbazing groot toen het meisje van het reisbureau me vertelde dat ik misschien niet mee zou kunnen omdat de vliegtuigmaatschappijen verplicht zijn om te checken of de ganse periode gedekt is door een visum of één of meer vluchten naar het buitenland en terug.
Ik heb daar pas een huis gekocht en wil dus elk jaar 6 maanden gaan
overwinteren omdat ik bijna 67 ben...
Op de ambassade in Brussel kan ik slechts een visum voor 59 dagen krijgen dus hoe bewijzen dat je voor de rest legaal met visum kan blijven?
Het consulaat in Antwerpen deed de suggestie om een ticket te kopen met Mulitple Entries zodat je na 59 dagen naar Hongkong, Indonesië, Taiwan of Thailand kan vliegen.Na terugkomst heb je dan extra 30 dagen maar wat dan voor de rest?Terugvliegen voor NOG een extra maand en dat zou zelfs nog niet voldoende zijn volgens mijn contact in het reisburo!!
Voor die vluchten moeten bij VERTREK al de tickets voorgelegd worden!!!
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen omdat er toch nog mensen in die situatie zullen zijn veronderstel ik!?
De zaak lijkt mij uitzichtloos; ik kan toch niet het risico lopen om toch maar te vertrekken en dan niet mee te mogen en zo volledige som van rond de 1000 euro kwijt te spelen???
ik vrees dat je tussendoor een uitstapje moet maken naar een ander land. Dus na 58 dagen een weekje naar Hongkong en dan weer terug. Ticket nu al boeken zodat je bewijs hebt dat je het land binnen de 59 dagen gaat verlaten.
geen idee waar vraagsteller mee bezig is
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.