waarom rijden toeristische busmaatschappijen zo zelden naar warmere streken in het winterseizoen?
Ik wil in de winter weg, met de bus. Ik zou liever met de trein gaan, maar dat is erg duur voor buitenlandse reizen.
Aanbod genoeg, maar vooral naar kerstmarkten en steden dichtbij (Parijs, Amsterdam...) en hier en daar naar een skioord. Nu heb ik al een paar keer met zulke busreis meegedaan, maar als het echt koud is leidt dit ertoe dat je van één kroeg naar de andere hopt omdat lang buiten lopen niet haalbaar is. Skiën op een piste doe ik niet graag, dus dat is geen optie.
Aan de andere kant, in de catalogi vind je zeer weinig reizen naar warmere oorden. Eén maatschappij rijdt in december naar Benidorm, maar bij de meesten stopt het eind oktober, en begint het terug ergens in maart.
Ik kan me nu toch wel voorstellen dat vele mensen naar warmere oorden willen, maar het aanbod is er niet. Zodat ik al bijna overweeg om naar Benidorm te gaan en van daaruit excursies te doen in de omgeving.
Wat ligt er hier aan de basis? De autowegen worden goed gestrooid in de meeste landen, dus het kan toch niet te maken hebben met slecht berijdbare wegen. Trouwens, dan zou dit toch ook spelen voor Benidorm?
Aan wat ligt het dan wél?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.