Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vergoeding reizen zonder ov-chipkaart?

eigenlijk heb ik vanaf 1 april recht om te reizen met de ov-chipkaart. maar ik heb hem waarschijnlijk pas over 3 weken. Ik moet elke dag naar school krijg je dat geld terug? ik belde net naar het nummer maar kreeg iemand aan de lijn die ik niet eens kon verstaan en die er zelf volgens mij ook niets van afweet.

Toegevoegd na 4 minuten:
het klopt dat ik hem te laat aangevraagd heb omdat ik mijn correspondentie nummer niet had. en die konden zij mij ook niet geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
965
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat nr. krijg je toch toegestuurd of was je die kwijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat nummer was ik kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan en volgend jaar goed bewaren he, zonde van je centen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het antwoord zal zijn, u was te laat met de aanvraag.
Als je eerder aangevraagd had, was hij op tijd geweest en dus staat er geen vergoeding tegenover

Toegevoegd na 22 minuten:
Op de volgende site staan alle vragen en antwoorden te vinden, maar als je het nummer kwijt was ben ik bang dat je zelf voor de kosten moet opdraaien.

http://www.studentenov-chipkaart.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je krijgt dit helaas niet vergoed, ik ben in februari begonnen met een opleiding en had mijn studenten OV-chip ook veel later, gelukkig woon ik bijna om de hoek van mijn school. Maar meerdere mensen uit mijn klas hebben/hadden er ook last van en zij wonen helemaal aan de andere kant van Nederland en krijgen het niet vergoed.

De enige vergoeding die kan krijgen is als je een boete krijgt terwijl je wel een studenten OV-chip kaart hebt maar die bent vergeten. Dit kan 1 (of 2?) keer per jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding