Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kom aan op Schiphol zondag 2.30 uur 's ochtends, eerste trein vertrekt pas om 6.30 uur, wat moet ik doen?

Na een week vakantie kom ik zondag op Schiphol aan om 2.30 uur 's ochtends. De eerste trein vertrekt pas om 6.30 uur, wat moet ik doen? Ik laat niemand me ophalen. Maar moet ik een hotelletje boeken of kan ik gewoon 4 uur daar wachten. Het liefst het laatste maar ik ben vrouw, mss is dit niet veilig? Of heeft iemand anders hier ervaring mee?

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Als je om half 3 aankomt, betekend ook nog niet dat je bij de exit staat, voor je door douane bent en je tas hebt ben je al zeker een uur of 2 verder, en op Schiphol zelf kun je prima 'veilig' verblijven genoeg koffietentjes waar je bijv even kunt zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een zwarte taxi zoeken misschien, ik weet niet of je van shiphol ver moet reizen? Waarom laat je niemand je ophalen? Vraag anders of iemand je auto bij schiphol neer wilt zetten en dat diegene dan met de trein terug gaat. Je kan ook gewoon op shiphol blijven wachten. Veel mogelijkheden dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij (en NS.nl) rijden er ook s'nachts treinen. Je kan in ieder geval richting Amsterdam en Utrecht. Door de werkzaamheden dit weekend met wat extra stops en overstappen, maar je hoeft niet op Schiphol te blijven tot 06:00u.
En anders is er vast het e.e.a. open op Schophol Plaza: een paar uur later vertrekken de eerste vliegtuigen alweer.
Utrecht
10 jaar geleden
Eigen ervaring: ik heb hetzelfde probleem gehad. Er zijn genoeg plekken waar je even kunt zitten om iets te drinken/eten. Als je een tas of koffer met een slot hebt kun je die ook vastmaken aan jezelf of de stoel, zodat je even een oogje kunt dichtknijpen. Maar de tijd vliegt snel met het ophalen van de bagage. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt maar een dik uur [misschien 1,5] te besteden. Je kunt naar de Fast Food keten, waar zeer redelijke koffie en een broodje hamburger/ friet te koop is [in roken/niet roken] of je kunt ergens anders op Schiphol koffie of iets anders drinken.

Ben je niet in eten/drinken geïnteresseerd, dan zou je in de grote hal bij het "Ontmoetings-Punt" [de >>>>drukste plek op Schiphol] kunnen gaan zitten en een krant/tijdschrift/boek lezen, totdat je naar de treinen moet gaan.

Vergeet niet éérst een treinkaartje te kopen, voordat je ergens gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord