Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kom aan op Schiphol zondag 2.30 uur 's ochtends, eerste trein vertrekt pas om 6.30 uur, wat moet ik doen?

Na een week vakantie kom ik zondag op Schiphol aan om 2.30 uur 's ochtends. De eerste trein vertrekt pas om 6.30 uur, wat moet ik doen? Ik laat niemand me ophalen. Maar moet ik een hotelletje boeken of kan ik gewoon 4 uur daar wachten. Het liefst het laatste maar ik ben vrouw, mss is dit niet veilig? Of heeft iemand anders hier ervaring mee?

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5.5K
Antoni
10 jaar geleden
Je hoeft in ieder geval geen vier uur te wachten, want het taxiën op het vliegveld, het uitstappen, de douanecontrole, het lopen naar de aankomsthal, het wachten op en het ophalen van de bagage, enzovoort kost ook allemaal tijd.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent eerst al aardig wat tijd kwijt ja. Als je daar eenmaal doorheen bent, ga je gewoon in de hal van Schiphol zitten bij 1 van de eettentjes met een kop koffie/thee en een goed boek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo ontzettend bedankt voor jullie reactie! Ik ben meteen gerustgesteld!! Nogmaals erg bedankt!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De overheid wil dat we meer openbaar vervoer gebruiken, maar het deugt niet.
Vliegtuigen landen midden in de nacht. Massa's mensen stappen uit en er is geen trein of bus.
Zo was er om 23u30 al geen vervoer meer op Zaventem.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als je om half 3 aankomt, betekend ook nog niet dat je bij de exit staat, voor je door douane bent en je tas hebt ben je al zeker een uur of 2 verder, en op Schiphol zelf kun je prima 'veilig' verblijven genoeg koffietentjes waar je bijv even kunt zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 Uur, dat is wat overdreven, een uurtje lijkt mij realistischer.
Utrecht
10 jaar geleden
's nachts is het niet zo druk. Als de bagageafhandeling een beetje wil vlotten sta je binnen 30min buiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie ook ontzettend bedankt voor het meedenken, waardeer het enorm!! Ik voel me gelijk een stuk rustiger!
Een zwarte taxi zoeken misschien, ik weet niet of je van shiphol ver moet reizen? Waarom laat je niemand je ophalen? Vraag anders of iemand je auto bij schiphol neer wilt zetten en dat diegene dan met de trein terug gaat. Je kan ook gewoon op shiphol blijven wachten. Veel mogelijkheden dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar waar laat je dan het sleuteltje van die auto die net op Schiphol is geparkeerd?
ronron1212
10 jaar geleden
zwarte taxi?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook jullie héél erg bedankt voor jullie reacties!!! Ik blijf idd daar wel een beetje rondhangen tot de 1e trein komt, dat moet goed te doen zijn ;-)!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen zwarte taxi nemen hoor. Dat is gevaarlijk. Verder is het gewoon veilig op Schiphol. Je komt de tijd gemakkelijk door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gewone taxi is meestal niet zo heel duur hoor. Ik zie regelmatig Schiphol aanbiedingen voorbijkomen. Meestal zo'n 30 euro (in de Randstad). Aangezien de vraagstelster een hotteltje overweegt, lijkt me een taxi (mits niet te ver) een goedkoper en handiger alternatief.
Volgens mij (en NS.nl) rijden er ook s'nachts treinen. Je kan in ieder geval richting Amsterdam en Utrecht. Door de werkzaamheden dit weekend met wat extra stops en overstappen, maar je hoeft niet op Schiphol te blijven tot 06:00u.
En anders is er vast het e.e.a. open op Schophol Plaza: een paar uur later vertrekken de eerste vliegtuigen alweer.
(Lees meer...)
Utrecht
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Er rijden inderdaad ook 's nachts treinen vanaf Schiphol! En als dat dit weekend niet zo was, dan hebben ze toch wel voor wat alternatieven gezorgd.
Wel is het zo dat de NS een beetje de weg is kwijtgeraakt in haar niet altijd even heldere bedoelingen om naar verluidt de klant van dienst te zijn. Ik citeer haar Elektronische Virtuele Assistent (EVA):
“Welkom bij de klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn? Ik zeg: Ik zoek de online als pdf beschikbare vertrekstaten van station Schiphol EVA zegt: In 2014 worden circa 80% van de Gele Vertrekstaten weggehaald op Nederlandse stations (met name de perrons). Zodra NS alternatieven heeft ontwikkeld voor de functionaliteiten van de Gele Vertrekstaten die niet worden ingevuld door overige reisinformatiemiddelen op stations, zullen de Gele Vertrekstaten volledig worden uitgefaseerd. Het streven is deze alternatieven begin 2015 gereed te hebben. EVA zegt: Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn? Maar met een omweg heb ik toch de lijsten gevonden die aangeven dat er ook tussen 02:30 en 06:30 wel degelijk treinen van Schiphol vertrekken. Die zijn voor iedereen te vinden (tenminste, als je weet hoe NS een bepaalde stationsnaam afkort, anders op te zoeken in http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorwegstations_in_Nederland). Richting Den Haag, Rotterdam, Vlissingen/Breda: www.ns.nl/vertrekstaten/shl1.pdf
Richting Duivendrecht, Lelystad, Leeuwarden/Groningen, Amersfoort, Enschede: www.ns.nl/vertrekstaten/shl2.pdf
Richting Amsterdam, Zaandam, Hoorn, Almere, Zwolle/Hilversum, Amersfoort, en Internationaal: www.ns.nl/vertrekstaten/shl3.pdf
Richting Amsterdam Zuid, Utrecht, Arnhem, Nijmegen/Eindhoven, Heerlen: www.ns.nl/vertrekstaten/shl4.pdf Let wel: as u treinen zoekt in de nacht van bijvoorbeeld zaterdag op zondag, dan moet u bij NS tot 4 uur ’s morgens kijken bij de treinen aan het eind van de voorgaande zaterdag, en die staan dus helemaal aan het eind na de treinen van 23 uur en later! Bovenaan de tabellen ziet u daarom alléén de treinen die ná 4 uur vertrekken.
Eigen ervaring: ik heb hetzelfde probleem gehad. Er zijn genoeg plekken waar je even kunt zitten om iets te drinken/eten. Als je een tas of koffer met een slot hebt kun je die ook vastmaken aan jezelf of de stoel, zodat je even een oogje kunt dichtknijpen. Maar de tijd vliegt snel met het ophalen van de bagage. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt maar een dik uur [misschien 1,5] te besteden. Je kunt naar de Fast Food keten, waar zeer redelijke koffie en een broodje hamburger/ friet te koop is [in roken/niet roken] of je kunt ergens anders op Schiphol koffie of iets anders drinken.

Ben je niet in eten/drinken geïnteresseerd, dan zou je in de grote hal bij het "Ontmoetings-Punt" [de >>>>drukste plek op Schiphol] kunnen gaan zitten en een krant/tijdschrift/boek lezen, totdat je naar de treinen moet gaan.

Vergeet niet éérst een treinkaartje te kopen, voordat je ergens gaat zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook jij enorm bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze reactie te plaatsen!! Ik ben hier zoo mee geholpen, echt waar dus nogmaals bedankt voor het fijn afsluiten van mijn vakantie ;-)!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinds begin juli 2014 kun je geen kaartjes meer kopen maar moet je chipkaart hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ook zo, dacht ik niet aan... en in dat geval: zorg dat je chipkaart opgeladen is, maar inmiddels is vraagsteller thuis!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding