Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je als je een veiling op vakantieveiling gewonnen hebt je account deactiveren?

Hallo.

ik heb een veiling op vakantieveilling geboden en heb gewonnen. alleen ik wou het niet kan ik me account deactiveren zodat het geanuleert of dat ik h et niet koop ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Nee, helaas. Je kunt een veiling niet annuleren. Een bod op een veiling van Vakantieveilingen.nl is bindend en altijd onherroepelijk. Als je als gebruiker de hoogste bieder bent en jouw bod door Emesa wordt aanvaard, ben je verplicht de transactie aan te gaan.

Het recht van ontbinding, dat een consument bij online aankoop het recht geeft om binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen af te zien van de overeenkomst, is niet van toepassing. Op Vakantieveilingen.nl worden namelijk arrangementen geveild van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding voor een bepaalde datum of periode. Deze diensten zijn op grond van de wet uitgezonderd van het recht van ontbinding.

Ook is het zo dat wij de geveilde producten en diensten via digitale vouchers aanbieden. Deze digitale vouchers zijn ook uitgesloten van recht van ontbinding en kunnen dus niet geannuleerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je account wel deactiveren maar het maakt je koop niet ongedaan. Een koop op vakantieveiling is bindend. Na je gewonnen veiling ontvang je een betalingsherinnering. Heb je na 5 dagen nog niet betaald dan gaan ze over tot automatische incasso, de kosten daarvan zijn €2,50. Ze proberen één keer te incasseren. Als dit niet lukt, dan schakelen ze een incassobureau in.

Je zou kunnen zeggen dat je mail is gehackt maar dan moet je aangifte doen van misbruik persoonsgegevens.

Eigenlijk kan je alleen maar betalen en proberen om de reis die je niet wilt door te verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Per ongeluk twee keer dezelfde veiling winnen is, helaas geen reden voor ontbinding. Iedere veiling staat op zich en iedere veiling heeft een eigen koopovereenkomst tot gevolg. Of dit cheques met of zonder vliegreis zijn, kan ik zo niet beoordelen. Dat zal ongetwijfeld in de beschrijving van de door jou gewonnen veiling staan.

Los van alle rechten en plichten staat het je vanzelfsprekend vrij om bij vakantieveilingen, of de aanbieder van de veiling een beroep te doen op een coulance regeling. Uiteindelijk staan deze bedrijven ook niet te trappelen om onwillige klanten. Echter, dit is geheel aan deze aanbieders. Ze staan in hun recht om je (al dan niet via een incasso procedure) tot betaling van de twee overeenkomsten (dus de twee door jou gewonnen veilingen) te dwingen.
Gezien jouw verhaal en de wijze waarop je dit hier verwoord, denk ik dat er voor deze organisaties goede redenen zijn om nog eens naar deze zaak te kijken.
Mijn advies daarom: neem contact op met vakantieveilingen en het bedrijf dat de vakantie aanbiedt, doe eerlijk je verhaal en hopelijk voor jou is er wat te regelen.
Succes

Volgens mij heb ik mijn antwoord eerst als reactie geplaatst. Mijn excuus, ik ben nog wat nieuw op de site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PoppeSchuitema
10 jaar geleden
Waarom denken de mensen dat je bij een veiling iets gewonnen hebt, het is geen prijsvraag waar je iets mee kunt winnen, je biedt op een item en als je de hoogste bieder bent heb je het item gekocht maar niet gewonnen, je wint iets als je aan een "wedstrijd" meedoet en daar de beste bent en daar iets voor krijgt. Als je op een verkoping op een huis bied en de hoogste bieder bent, heb je dat huis gekocht, maar heb je niet dat huis gewonnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@PoppeSchuitem. Helemaal mee eens, een veiling is geen loterij. Daarom schreef ik ook dat Vakantieveiling volledig in zijn recht staat. Maar de vraag die je stelt is wel interessant. Vaak kom ik (ook professioneel) mensen tegen die het bindende aspect van een bieding oprecht niet snappen. Zelf denk ik wel eens dat Marktplaats hierin (zonder opzet) een grote rol speelt. Een bieding hier is wel vrijblijvend, dit is een groot verschil met de veilingsite Ebay. De populariteit van marktplaats heeft er voor gezorgd dat bij een deel van de internetters oprecht niet snappen dat een bieding bij Marktplaats een totaal ander rechtsgevolg heeft, dan bij echte veiling sites als Ticketveiling, Vakantieveiling en EBay.
De markt zou er goed aan doen hier rekenschap van te nemen en zowel op het gebied van woordkeuze en uitleg hier nog meer duidelijkheid te realiseren. Nu ontstaan er situaties met alleen verliezers, behalve de incassobureau's dan. Die lijken mij echter geen relevante, belanghebbende in dit soort zaken.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image