Kan ik zonder rijbewijs op zak rijden in de VS?
Ik vertrek a.s. zondag naar familie in New York. Nu ben ik mijn rijbewijs verloren.
Als ik word aangehouden kunnen ze mijn Nederlandse rijbewijs natrekken?
Toegevoegd na 23 uur:
Ok antwoord is duidelijk ik huur wel een chauffeur in aangezien ik inderdaad niet de Sjaak wil zijn! Bedankt allen voor de uitleg.
2. Heb je het idee dat dat absoluut moet, ga dan naar de gemeente en overleg of een spoedaanvraag nog wat spoediger kan in dit geval. Eventueel tegen extra betaling.
3. Overweeg een latere vlucht te nemen: een spoedaanvraag is volgens mij één dag, dus je zou maandagochtend je rijbewijs kunnen afhalen als je vandaag de aanvraag doet.
4. Kan dat allemaal niet en kun je het rijden niet vermijden, doe dan in elk geval aangifte bij de politie van verlies of diefstal van je rijbewijs en neem alle documentatie mee naar NY. Dan heb je in elk geval nog 'iets' wat je kunt tonen als het zo ver komt. Ik zou ook vragen of de politie een - gedateerde - uitdraai kan maken van wat zij kunnen inzien in het rijbewijsregister, of vragen bij het CBR of zij één of ander bewijs kunnen afgeven. Maar nogmaals, mijn voorkeur zou uitgaan naar optie 1.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.