Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Iran een gevaarlijk land om heen te reizen?

Iran lijkt me een schitterend land om heen te gaan, met een prachtige cultuur en architectuur. Met een groep mensen (en een reisleider die er al eerder is geweest) wil ik daar dan ook heen gaan. We zijn niet van plan om alleen over straat te gaan.

Ik weet dat het reisadvies niet helemaal positief is (maar ook niet uitgesproken negatief). Maar wat zijn de gevaren als ik naar Iran wil reizen en is het verstandig om te doen?

Het gaat om een korte reis van minder dan drie weken.

En wat is een goede tijd van het jaar om naar Iran te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mijn buurvrouw is er vorig jaar geweest. Ze was bijzonder enthousiast. Ze reisde inderdaad ook met een gezelschap en een reisleider.
Ze mochten niet buiten het gebied komen waar ze reisden, want daar kan het wel gevaarlijk zijn. Maar ze hebben wel veel contact gehad met de bewoners van het gebied waar ze waren en daar was ze erg enthousiast over.
Ze had van tevoren een burka laten maken voor zichzelf, zodat ze bijvoorbeeld ook moskeeën in kon. Daar zijn ook vaak wel burka's te leen, maar dat vond ze niet zo fris. Met de burka voelde ze zich erg vrij.
Het viel haar op dat de meisjes/jonge vrouwen heel geinteresseerd waren en goed opgeleid. Ze heeft met hen mooie gesprekken gevoerd.
Zolang je met een reisgezelschap en een ervaren reisleider gaat, en je houdt aan de regels die je worden opgelegd, denk ik dat je een prachtige en interessante vakantie gaat hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op het moment niet bedreigtt. Vaak verschillen in de politiek die de onrust veroorzaken. Voor toeristen dus niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je als man zelfs makkelijk alleen kan reizen. Als getrouwd stel lijkt mij ook geen probleem. Ben je een vrouwelijke solo reiziger dan is een touroperator met een groepsreis de beste optie. Bereid je natuurlijk goed voor en houd je aan de Morres van het land. Dus wel goed voorbereiden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing