Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Iran een gevaarlijk land om heen te reizen?

Iran lijkt me een schitterend land om heen te gaan, met een prachtige cultuur en architectuur. Met een groep mensen (en een reisleider die er al eerder is geweest) wil ik daar dan ook heen gaan. We zijn niet van plan om alleen over straat te gaan.

Ik weet dat het reisadvies niet helemaal positief is (maar ook niet uitgesproken negatief). Maar wat zijn de gevaren als ik naar Iran wil reizen en is het verstandig om te doen?

Het gaat om een korte reis van minder dan drie weken.

En wat is een goede tijd van het jaar om naar Iran te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Deze site geeft het e.e.a. aan info over reizen naar Iran:
http://www.iransilkroad.nl/reisadvies/
Ook over kleding e.d. voor heren en dames
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je deze uitzending gemist heb http://www.vpro.nl/buitenland/programmas/reizen-waes/iran.html Geeft een aardig inkijkje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedkoopvliegenclub, bedankt, die heb ik inderdaad niet gezien! Ik ga binnenkort eens kijken :)
HeerVoldemort: bedankt ook voor het meedenken. Eerst slapen, maar morgen kijk ik even :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn buurvrouw is er vorig jaar geweest. Ze was bijzonder enthousiast. Ze reisde inderdaad ook met een gezelschap en een reisleider.
Ze mochten niet buiten het gebied komen waar ze reisden, want daar kan het wel gevaarlijk zijn. Maar ze hebben wel veel contact gehad met de bewoners van het gebied waar ze waren en daar was ze erg enthousiast over.
Ze had van tevoren een burka laten maken voor zichzelf, zodat ze bijvoorbeeld ook moskeeën in kon. Daar zijn ook vaak wel burka's te leen, maar dat vond ze niet zo fris. Met de burka voelde ze zich erg vrij.
Het viel haar op dat de meisjes/jonge vrouwen heel geinteresseerd waren en goed opgeleid. Ze heeft met hen mooie gesprekken gevoerd.
Zolang je met een reisgezelschap en een ervaren reisleider gaat, en je houdt aan de regels die je worden opgelegd, denk ik dat je een prachtige en interessante vakantie gaat hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor welk reisbureau werk jij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja... dat zal ik dan toch aan de buurvrouw moeten vragen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, weet je toevallig ook waar ze de burka vandaan had en hoe duur dat is? Klinkt als een interessante extra ervaring :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet ik niet, ik zak het haar vragen :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag! :)
En anders zijn ze er vást ergens in Iran ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Mocht je er nog achter zien te komen waar ze die burka heeft laten maken, wil je me dat dan laten weten in een PB?

Andere antwoorden (2)

Op het moment niet bedreigtt. Vaak verschillen in de politiek die de onrust veroorzaken. Voor toeristen dus niks aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je als man zelfs makkelijk alleen kan reizen. Als getrouwd stel lijkt mij ook geen probleem. Ben je een vrouwelijke solo reiziger dan is een touroperator met een groepsreis de beste optie. Bereid je natuurlijk goed voor en houd je aan de Morres van het land. Dus wel goed voorbereiden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat komt sowieso goed. Hoewel ik me naast de mores ook aan de lex zal houden ;)
Ik was ook zeker niet van plan om alleen te gaan reizen, zowel als man of vrouw niet. Bedankt voor je info.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding