Kan een land je de toegang weigeren wegens ontbrekende vaccinaties?
Hallo Allemaal,
Voor mijn studie ga ik 6 maanden naar Argentinie, echter ben ik niet in staat om alle benodigde vaccinaties te halen. Kan mij de toegang geweigerd worden?
Even bij de GGD langs en klaar. Als je iets krijgt ben je nog niet jarig, dat is gewoon niet slim om te doen. Je moet goed voor jezelf zorgen. Stel even in het ergste geval dat je gele koorts krijgt:
Gele koorts wordt veroorzaakt door een virus dat door muggen wordt overgebracht. De muggen steken overdag.
Drie tot zes dagen nadat je bent geïnfecteerd met het gele koorts virus krijg je koorts, spierpijn, hoofdpijn, koude rillingen, last van misselijkheid en braken. Deze fase van de ziekte duurt drie tot vier dagen. In 15% van de gevallen kan gele koorts een ernstig beloop krijgen. De symptomen van gele koorts zijn dan: opnieuw koorts, geelzucht, buikpijn, braken en bloedingen. De helft van de patiënten bij wie de ziekte ernstig verloopt overlijdt eraan Neem gewoon dat risico niet joh!
En ik weet niet of je aanvullend verzekerd bent, maar de meeste verzekeringen vergoeden dan wel:
http://www.vaccinatiesopreis.nl/vergoeding-vaccinaties-2014/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.