Welke backpack is geschikt voor een kleine jongeman van 1,67 m en 65 kg?
Hallo,
Ik wil graag gaan backpacken in december. Waar ik heen ga is het op zijn koudst 5 graden en op zijn warmst 15 graden (in hartje winter). Het is daar vrij zonnig (min. 4 a 5 uurtjes zon per dag).
Ik wil in mijn backpack minimaal een (1 of 2 persoons)tentje en slaapzak meenemen. Ik ga aan het strand (of bos bij het strand) overnachten. Ik wil het minimaal een week kunnen volhouden (met de spullen in me backpack) behalve eten (dat kan ik wel regelen in de buurt). Maar wat ‘noodrantsoenen’ zijn wel handig, voor het geval dat ...
Gezien volume van backpacks worden uitgedrukt in aantal liters, vraag ik me het volgende af: Hoeveel liter backpack is geschikt voor mij? En moet ik nog rekening houden met de afmeting daarvan? Ik heb op internet gezocht dat tussen 50 en 60 liter voor mij geschikt is. Maar hoeveel gewicht is dit gemiddeld dan als hij gevuld is? 10 a 15 kilo? Is dit gewicht voldoende om het een week uit te houden zonder andere middelen (behalve eten)? En is een ‘vrouwenversie’ backpack voor mij meer geschikt? (Omdat zij ook kleinere bouw hebben).
Verder, van de ‘ervaren’ backpackers wil ik graag weten wat onmisbaar is: Wat ze vaak gebruikten OF niet meegenomen hadden maar wel misten. Zoals bijv. een zaklantaarn, zakmes, noodrantsoenen (candybars?), water, matrasje, touw, opwindbare of solar-gsmlader, pepperspray (tegen evt. dieven?), aansteker, thermo-kleding, etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.