Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk Antilliaans eiland is het meest geschikt voor mij?

In oktober wil ik graag met mijn vrouw en dochtertje van 5 jaar een de Antillen. Echter, ik heb geen idee welk eiland het meest geschikt is voor ons. Onze eisen: Niet het duurste eiland, niet Amerikaans, mooi strand met leuke boulevards, heb geen behoefte aan veel dronken jeugd, wil all-inclusive aan het strand, veilig.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Leuke boulevards zal je op de Antillen niet vinden - niet, zoals we ze hier in Europa kennen, tenminste. Het is echt caraïbisch - een asfalt-autoweg langs het strand, met overal palmen, en af en toe een in elkaar getimmerd eettentje of 'winkeltje' met goed-bedoelde vakantie-souvenir-rommeltjes. Wél heb je erg leuke winkelstraatjes in de stadjes, met terrasjes ed., of bijv. de markt op Curacao.
Maar als je all-inclusive aan het strand veilig binnen de hekken van je resort wilt blijven, waarom zou je dan het hele eind naar de Antillen gaan vliegen? In Turkije, Griekenland, Marokko of Tunesië vind je meer dan genoeg van zulke resorts, en dan ben je véél minder geld kwijt.
Naar de Antillen moet je gaan, als je bijv. wilt leren duiken, of met een huurauto het hele eiland gaan verkennen : zonde en jammer, om dan all-inclusive bij het zwembad te blijven liggen....Ga eens naar een reisbureau, en haal folders over all-inclusive-vakanties, en ga watertandend iets leuks uitzoeken : bewaar de Antillen, voor als je dochter zo'n 12-14 is, en óók kan leren duiken, en het leuk vindt allerlei leuke eettentjes aan de stranden en openlucht-disco's op te zoeken....
Dit is een welgemeende raad, hoor, je moet natuurlijk dáárheen gaan, waarheen je hart je trekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aruba is dan echt een aanrader!kijk eens op www.aruba.nl
Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoewel iets verder zou ik dan voor Suriname kiezen, alle Antilliaanse eilanden zijn namelijk behoorlijk Amerikaans georiënteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cuba. Is echt een van de (grote) Antillen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing