Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn 3V Debet Card van Visa gebruiken in Canada?

Ik ga deze zomer voor de eerste keer op vakantie!! En dan gelijk buiten Europa, dus mijn pinpas zal daar niet werken. Kan ik mijn debet card van Visa daar gebruiken om geld te pinnen / in winkels te betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Visa kaarten werken. Maar bij de meeste pinautomaten kun je gewoon met je maestro card pinpas geld opnemen

Geweldig land trouwens Canada

Toegevoegd na 1 uur:
Heb een half jaar in Canada gewoond en mijn Nederlandse rekening aangehouden. Heb bij de meeste gewoon kunnen pinnen. Bij enkele automaten kan dit niet maar die zijn niet voorzien van het logo.

Toch is een credit card wel een must. Alle vormen van reservering en borg gaan namelijk via een credit card. Wel wordt een soort van prepaid creditcard niet altijd geaccepteerd qua borg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt met een pinpas gewoon in het buitenland betalen zoals Canada, maar sinds kort is dit bij de meeste banken uitgeschakeld, en ingeschakeld naar alleen Europa. Via internetbankieren of via de bank kun je dit inschakelen naar Wereld.

Je kunt ook met je 3V card betalen in de hele Wereld waar VISA geaccepteerd wordt. Let wel op dat je voldoende op je kaart hebt staan want het is een prepaid kaart, en je kunt er bijvoorbeeld geen auto mee huren of als borg gebruiken bij een accommodatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing