Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je onder 21jaar naar het buitenland rijden met auto?

ik zou graag naar disneyland paris gaan met mijn vriendje. ik kan per auto rijden, maar ben nog geen 21 jaar... mag dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ja hoor, als jij je rijbewijs hebt en de goede ID papieren voor jezelf en groene kaart (verzekeringsbewijs) van je auto dan is dat geen probleem
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je mag naar Disneyland rijden, maar je moet er wel rekening mee houden dat, wanneer je nog geen 2 jaar je rijbewijs hebt, er bepaalde restricties gelden.

"Beginnend bestuurder
Automobilisten die nog geen twee jaar in het bezit zijn van een rijbewijs, in Frankrijk buiten de bebouwde kom niet harder rijden dan 80 km/uur, op wegen met gescheiden rijbanen niet harder dan 100 km/uur en op de autosnelwegen niet harder dan 110 km/uur. Pas op! Deze regel voor beginnende bestuurder geldt ook voor Nederlandse bestuurders."

Dus daar moet je even op letten, verder kan het allemaal. Ook zullen ze je niet heel snel controleren als je gewoon 120 of 130 meerijdt met het verkeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding