Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk zonder middelbare schooldiploma een Green Card te bemachtigen?

Door de ziekte van Pfeiffer ben ik in 4VWO blijven zitten. Opnieuw gedaan en alles ging prima, tot nu: 6VWO en chronische vermoeidheid opgelopen. Nu de kans groter is dat ik dit jaar niet slaag, loop ik rond met het idee om rechten te studeren aan de Open Universiteit en daar via zelfstudie een bachelor, het het liefst ook master rechten te halen. Nu is het om persoonlijke redenen mijn droom om me, na mijn studie, in de Verenigde Staten te vestigen en daar een leven op te bouwen.
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om bijvoorbeeld via de loterij mee te dingen naar een Green Card zonder middelbare schooldiploma en zonder twee jaar werkervaring, maar wel met een bachelor of master rechten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

de green card heeft niets met je school diploma te maken, je hebt 'm of je hebt 'm niet.
zo ook je rechten studie, open universiteit, zelfstudie, bachelor, master... terwijl je ziek bent pfeiffer en nu ook nog cvs/me.

de vraag is wat: heb je aan een green card als je (zonder studie/universitaire diploma's dus) geen werk kan vinden en inderdaad zonder enige werkervaring!

dan zul je als werkeloze eindigen in het land van de werkenden en zonder veel vangnet, zeker niet zoals hier, realiseer je dát voordat je gaat!

Toegevoegd na 5 minuten:
antwoord:
je kunt via de loterij wel meedingen, maar wat heb je er aan zonder diploma's en werkervaring?
je zult geen werk kunnen vinden of je zult een eigen bedrijf moeten beginnen, met eigen geld, want een bank om te investeren dat zal ook niet lukken, ze kennen je niet, je hebt "colletaral" (onderpand) nodig en dat geldt ook voor andere (particuliere) investeerders.

denk er nog maar eens goed over na!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing