Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vaak hoor je dat mensen voor minder dan €20,- met het vliegtuig naar bijvoorbeeld Londen, Parijs of Berlijn zijn gegaan: waar vinden ze die tickets?

Ik wil namelijk goedkoop een paar daagjes weg, welke maand of tijdstip maakt me niet uit. Hopelijk weet iemand hier raad mee!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Bijvoorbeeld hier: http://www.ryanair.com/nl/fares-to-europe

Let wel dat er nog kosten bijkomen (belastingen, en extra kosten als je ook een koffer mee wil nemen, en Ryanair rekent ook nog kosten voor online (!) inchecken en gebruik van credit-cards die niet van hun zelf zijn)
gvrox
12 jaar geleden
Dat is een kwestie van wachten op aanbiedingen van Ryanair en Easyjet. Eens in de zoveeltijd komen die weer met een aantal stuntprijs tickets om zichzelf weer even op de kaart te zetten. Die zijn meestal wel heel erg aan een bepaalde datum gebonden, dus je moet een beetje flexibel zijn in reisdata. Ik ben eens voor 0,- euro naar Riga gevlogen vanaf Bremen, ik hoefde alleen maar 10 euro belastingen te betalen :) Zo goedkoop zal het tegenwoordig met de hogere brandstofkosten en luchthaven belastingen niet meer worden maar goedkope tickets kun je met goed zoeken nog steeds vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OP dit moment heeft Ryanair aanbiedingen voor heel weinig vanaf Eindhoven en Charleroi naar Budapest en Polen. Houdt je aan hun regels en reis met enkel handbagage dan is die aanbieding voor jou

Toegevoegd na 3 minuten:
Andere optie met Megabus naar Londen of Parijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.vakantieveilingen.nl kunde nog wel is goedkoop gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even naar Skyscanner.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dan heel goed aanbiedingen van diverse low cost carriers als bijv. ryanair en easyjet in de gaten houden (je kan je inschrijven voor nieuwsbrieven en goed de website in de gaten houden). Daarnaast zijn er ook andere websites (zie voorgaande antwoorden) waar je goedkoop tickets kunt vinden.
Hou rekening met de volgende dingen: geadverteerde prijzen zijn vaak per enkele reis, en je hebt bijkomende kosten als boekingskosten, extra bagagekosten, incheckkosten, luchthavenbelastingen. Dat is alleen voor je ticket. Je moet ook nog betalen voor: brandstofkosten van je vervoer naar de luchthaven, parkeerkosten, transferkosten naar je hotel, hotelovernachtingen, enz. Dat kan best oplopen.
Daarnaast geldt voor deze maatschappijen veelal: hoe verder je van te voren boekt, des te goedkoper je ticket.
Ik denk dat je de verhalen hoort van mensen die deze bijkomende kosten in hun verhaal achterwege laten omdat het natuurlijk wel goed klinkt dat zij voor zo'n lage prijs hebben gevlogen. Het kan wel voor zo'n lage prijs, maar in praktijk zijn dat echt buitenkansjes en is er zeer weinig beschikbaarheid voor die prijs. Dus die tickets zijn ook al snel uitverkocht.

Heb net even op de website van Ryanair gekeken en daar staat nu een aanbieding voor Budapest op voor €2 maar helaas geen enkele beschikbaarheid. Hou het in de gaten wanneer de volgende actie begint en dan maak je kans!

Weekendje in Nederland is dan goedkoper, denk aan actie treinkaartjes Kruidvat/Blokker, vakantieveilingen.nl, hotelaanbiedingen.nl etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing